در بخش داخل برقراری این پرواز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و در حال حاضر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هواپیماهای بوئینگ 747 قادر به انجام پرواز بین ایران و آمریکا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی محمد نوریان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواشناسی درباره برقراري پرواز ایران-‌آمریکا اظهار داشت: در بخش داخل برقراری این پرواز را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و در حال حاضر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هواپیماهای بوئینگ 747 قادر به انجام پرواز بین ایران و آمریکا است.

وی افزود: شرکت هواپیمایی ماهان هم سه فروند هواپیمای ایرباس 340 دور‌ پرواز در اختیار دارد، ضمن آنکه شرکت هواپیمایی آسمان نیز توانایی انجام پرواز ایران-آمریکا را دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی بیان کرد: اگر مذاکرات چند روز آینده به سمت نتایج خوب و مثبتی برود حداکثر تا 2 ماه آینده یعنی تا پایان سال‌ 2013 میلادی که حدود 10 دی‌ماه است، می‌توانیم این پرواز را برقرار کنیم البته در ابتدا این پرواز به‌صورت چارتری خواهد بود.

نوریان ادامه داد:‌ شرکت‌های آمریکایی و کانادایی پیشنهاد داده‌اند که می‌توانند با هواپیماهای بوئینگ 777 پرواز ایران-آمریکا را برقرار کنند.

نوريان اضافه كرد: هم‌اکنون در حال پیگیری مسائل حقوقی و اجرایی این موضوع هستيم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در ادامه با اشاره به چگونگی اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، گفت: دولت کمک می‌کند تا کنسرسیوم بین ایرلاین‌ها تشکیل شده و به این ترتیب بازار رقابتی ایجاد شود.

وی افزود: موضوع آزادسازی قیمت بليت را بايد بخش خصوصی بر عهده بگيرد چرا كه نقش اصلی را در اين باره ايفا مي كند.

آزاد سازي قرار است در 18 ایرلاین دولتی و خصوصی متنوع‌سازی اجرا شود به این معنا که قیمت بلیت هواپیما در صبح، ظهر، شب، روز تعطیل، وسط هفته، ایام نوروز متفاوت باشد، این درحالی است که قیمت کنونی بلیت به‌صورت غیرقانونی اعمال می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با بیان اینکه در حال حاضر بلیت هواپیما از طریق منابعی با قیمت‌های بالاتر تهیه می‌شود، گفت: در واقع در محیط غیررقابتی این کار انجام می‌گیرد و امیدواریم با توجه به دستور مصوبه مجلس تا پایان سال با کمک ایرلاین‌ها در گام اول بلیت هواپیما متنوع‌سازی می‌شود و در مرحله بعدی مسیرها آزادسازی خواهد شد تا ایرلاین‌ها در هر مسیری که می‌خواهد پرواز کنند.

نوریان با اشاره به اینکه دولت با یک سری مکانیسم، پرواز به نقاط محروم را انجام خواهد داد، خاطر نشان کرد: پس از متنوع‌سازی و آزادسازی مسیرها یک سری تشویق برای هواپیماهای نو مانند تخفیف سوخت در نظر گرفته می‌شود. یا اینکه در زمینه عوارض فرودگاهی تخفیفاتی به ایرلاین‌ها اعطا می‌شود که با این برنامه و حمایت‌های دولتی امیدواریم تنوع‌سازی قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین‌ها پیشنهاد و پیاده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نرخ ، بلیت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار