یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجلس نباید دست تیم مذاکره کننده ایران را ببندد و اقدامات احساسی انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر حشمت اله فلاحت پیشه با اشاره به امکان تصویب تحریم های جدید علیه ایران، گفت: هر نماینده و سناتور آمریکایی حداقل شش دستیار و مشاور دارد که بخش اعظم آنها وابسته به دستگاه های صهیونیستی هستند و فشار جدی را به کنگره وارد می کنند که مانع از شکل گیری توافقات بین دو طرف شود.

 فلاحت پیشه با بیان اینکه تحمیل فشار به ایران قابل پیش بینی بوده، افزود: مسلما توافق هسته ای ایران منجر به ناامیدی جریان های جنگ طلب آمریکا و صهیونیست های منطقه خواهد شد و این گروه ها تلاش می کنند از توافقات دو طرف جلوگیری کنند. 

این نماینده پیشین مجلس، طرف آمریکایی را نیز نیازمند توافق با ایران دانست و یادآوری کرد: البته باید این نکته را نیز مد نظر داشت که از فشارهایی چون مواضع فرانسه و صهیونیست و همچنین مقدمات تحریم جدید، در پای میز مذاکره علیه ایران استفاده خواهد شد. 

 فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: البته طرف مذاکره کننده هم می داند ایران خط قرمزهایی دارد که در این سالها از آن نگذشته و امروز نیز که به انرژی هسته ای صلح آمیز رسیده از آن نخواهد گذشت.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کنننده ایران یک سری اصول و خط قرمزها برای خود دارد، گفت: مذاکراتی که تا کنون توسط تیم ایران انجام شده از موضع قدرت بوده است و زمانیکه که احساس کند با انتظارات فزاینده مواجه است مانند بار قبل مذاکرات را رها خواهد کرد.

وی گفت: علی رغم همه حواشی موجود اگر مذاکرات و توافقات در چارچوب طرح پیشنهادی ایران پیش برود امکان رسیدن به یک توافق خوب وجود دارد، اما قبل از رسیدن به این توافق نمایندگان مجلس نیز نباید اقدام احساسی انجام دهند.

به گفته این استاد دانشگاه قرار نیست تیم مذاکره کننده ایران عقب نشینی کند و چنانچه زمانی در کنگره و سنای آمریکا اقدامی علیه ایران صورت گرفت، آن موقع مجلس ما نیز می تواند در مقابل اقدامات لازم را انجام دهد. 

فلاحت پیشه معتقد است اقداماتی که در مجلس صورت می گیرد نباید دست تیم مذاکره کننده ایران را ببندد، بلکه باید هدفش تقویت تیم مذاکره کننده ایران باشد.

 این کارشناس مسائل سیاسی امضای 230 نماینده مجلس در حمایت از تیم مذاکره کننده ایران را برگ برنده ای برای این تیم خواند و ادامه داد: در حال حاضر نیازی به تصویب طرح  فوریت دار در خصوص موضع هسته ای ایران نیست و این طرح زمانی لازم می شود که خطر جدی احساس شود. 

 فلاحت پیشه معتقد است مذاکرات به سمت خوبی پیش می رود و نباید دست تیم مذاکره کننده ایران را بست./س

برچسب ها: تیم ، مذاکر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.