سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از برد مقابل تيم ايتاليا گفت: ایران با سرویس و دریافت‌های خوب خود توانست ایتالیا را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، در روز دوم رقابت‌های والیبال قهرمانان قاره‌های جهان، ایران در یک بازی سخت که در نهایت پنج ست داشت بر تیم جوان ایتالیا پیروز شد. تیم ملی ایران زیر نظر خولیو ولاسکو پیشرفت زیادی داشته و کاپیتان این تیم هم فکر می‌کند که او و هم تیمی‌هایش می‌توانند در نهایت در میان تیم‌های بزرگ جهان قرار گیرند. این دومین برد ایران مقابل ایتالیا در ششمین رویارویی آنها بود.

سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران در نشست خبری بعد از این بازی، گفت: خیلی خوشحال هستیم، چرا که ایتالیا را برده‌ایم. آنها همیشه یکی از بهترین تیم‌ها هستند. در ست دوم و سوم دفاع خوب آنها مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد. اما این بار ما توانستیم روند خود را در بازی حفظ کنیم و مشکلات خود را هم رفع کنیم. در بخش سرویس و دریافت، تیم ما بهتر از قبل کار کرد. ما به خوبی سرویس‌های قدرتمند آنها را دریافت می‌کردیم و همین موضوع در پایان مسابقه باعث تفاوت ما و آنها شده بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا غفور روی نیمکت قرار گرفت و دیگر بازی نکرد؟ گفت: او از ناحیه قوزک پا مصدوم شده است.
 

 
*معروف: ما می‌توانیم در میان تیم‌های قدرتمند جهان باشیم
 
سعید معروف، کاپیتان ایران هم درباره این پیروزی، اظهار کرد: ما دو بار با ایتالیا در خاک این کشور بازی کرده بودیم و نمایش فوق‌العاده‌ای داشتیم. هر دو تیم یکدیگر را به خوبی می‌شناختند. فکر می‌کنم امروز نقطه حساس و کلیدی بازی، پایان ست سوم بود. زمانی که آنها سه امتیاز جلو بودند و ما توانستیم با سرویس‌های خوب این اختلاف امتیاز را جبران کنیم. بعد از آن بازی را به خوبی ادامه دادیم. روز گذشته دیدار سختی با برزیل داشتیم. بنابراین خیلی دشوار بود که بتوانیم امروز خود را آماده کنیم. ایتالیا هم سه بر یک برابر روسیه به پیروزی رسیده بود. بنابراین مصاف با آنها بسیار حساس بود. اما بازی خوبی برای ما شد. خیلی خوشحالیم که بازی را برده‌ایم.
 
معروف درباره پیشرفت ایران در چند ماه گذشته، گفت: فکر می‌کنم در سه سال گذشته ایران با ولاسکو شروع به تغییر کرده است. ما در آسیا بازی‌های زیادی از جمله قهرمانی آسیا در دو سال گذشته را بردیم. تیم‌های قدرتمند زیادی در اروپا و جهان وجود دارد. فکر می‌کنم ما می‌توانیم در میان تیم‌های قدرتمند جهان باشیم.
 


 
**بروتو: باید از ایران درس بگیریم

مائورو بروتو، سرمربی تیم ملی ایتالیا ملی‌پوشان والیبال ایران را تحسین کرد.
 
سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا پس از شکست مقابل ایران در دومین روز از رقابت‌های والیبال قهرمانان قاره‌های جهان، اظهار کرد: بیش از هر چیز باید به تیم ایران تبریک بگویم.
ما به خوبی آنها را می‌شناختیم، چرا که در لیگ جهانی دو بار مقابل آنها بازی کردیم. تقابل ما همیشه مثل یک جنگ می‌ماند، بنابراین ما احترام زیادی برای آنها قائل هستیم. این تقابل همیشه سخت خواهد بود. باید بگویم که من همیشه آنها را تحسین می‌کنم و همین طور شیوه بازی کردنشان را. آنها تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد خودشان را نشان دهند و ما باید از این نوع بازی کردن آنها یاد بگیریم. حضور ما در این تورنمنت به معنی فرصت کسب تجربه برای بازیکنان جوانمان است. من داشتم با دستیار خودم درباره این که کاپیتان ما فقط 24 سال سن دارد، شوخی می‌کردم، اما این یک واقعیت است.
 
وي ادامه داد: در بازی امروز من از دو مقطع ناراحتم. یکی اول بازی و جایی که ما عملکردی به دور از آمادگی داشتیم و بعد در ست سوم که نتوانستیم از پیش بودن خود استفاده کنیم. با این حال ما به کارمان با قدرت ادامه می‌دهیم و به فکر بازی‌های آینده هستیم.
 
سرمربی ایتالیا در پاسخ به این سوال که چرا او در آغاز هر بازی ترکیب بازیکنان خود را عوض می‌کند؟ گفت: شیوه‌ای که ما می‌خواهیم در این تورنمنت بازی کنیم این گونه است که می‌خواهم همه بازیکنانم را در زمین ببینم و فکر می‌کنم این تورنمنت جای خوبی برای پیاده کردن این شیوه است. این موضوع چیزی درباره دیروز یا فردا نیست. ما هر روز با یک برنامه بازی می‌کنیم و من می‌خواهم بیشترین اطلاعات ممکن را از بازیکنانم با بازی دادن آنها در زمین به دست بیاورم.
 

 
*بیرارلی:خودم را مقصر مي‌دانم
 
همچنین امانوئل بیرارلی کاپیتان ایتالیا درباره این بازی، گفت: می دانستیم که امروز بازی سختی داریم، چرا که ایران تیم خوبی است. من می‌دانم که والیبال یک بازی گروهی است، اما امروز کمی خود را مقصر می‌دانم به خاطر آن چیزی که در ست سوم اتفاق افتاد. دو اشتباه ساده در حمله مرتکب شدم که در موقعیت مهم بازی هم بود. من از نظر سنی بزرگ‌ترین بازیکن این تیم هستم و این موضوع اصلا برای من خوب نیست. سعی می‌کنیم نمایشمان را در بازی بعد بهتر کنیم، چرا که امروز بازی بدی را پشت سر گذاشتیم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار