دانشجویان تشکیل دهنده زنجیره انسانی اطراف سایت فردو بر حفظ حقوق هسته‌ای کشور در طول مذاکرات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشجویان تشکیل دهنده زنجیره انسانی در اطراف سایت فردو پس از پایان مراسم با قرائت بیانیه‌ای در دفاع از حقوق هسته‌ای کشور تاکید کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

برای ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگری روشن شده است که دولت‌های مستکبر به عنوان پایه‌‌های اصلی استعمار نوین و تروریسم دولتی نه تنها انگیزه‌ای برای به رسمیت شناختن حقوق ملت ایران ندارند بلکه از تمام ظرفیت خود بهره می‌برند تا حداکثر فشار و تحمیل‌های گوناگون را به جمهوری اسلامی دیکته کنند.

استکبار جهانی امروز بر مدار صهیونیسم بین‌الملل می‌‌چرخد و این مدار شیطانی هرگز جایگاهی را برای پست‌های مستقل علمی و سیاسی دیگر به رسمیت نمی‌شناسد.

دانشجویان نخبه ایرانی که امروز از میان دانشگاه‌های سراسر کشور برای اعلام حمایت خویش از حلقه‌های پیشرفت ایران اسلامی در سایت فردو کنار یکدیگر جمع شده‌اند، به عنوان زبان گویای ملت رشید ایران پیام روشنی را اعلام می‌کنند که همان حفظ بی‌ قید و شرط منافع ملی کشور و افزایش شتاب حرکت علمی در سطح مراکز دانشگاهی و دانش‌بنیان است.

دانشجویان نخبه‌ای که از سراسر کشور امروز برای حمایت از دستاوردهای ملی کشور خود زنجیره انسانی تشکیل داده‌اند، طی کردن مسیر قله‌های رفیع علم و دانش در کشور را یگانه هدف والای خویش می‌دانند و به عنوان مهم‌ترین بخش بدنه ایران اسلامی اجازه ذره‌ای کاسته شدن از شتاب علمی کشور را نخواهند داد.

جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در مرزهای دانش روز دنیا قرار دارد این امر به همت و جانفشانی دانشمندان غیور کشور حاصل شده است. دانشمندانی که خالصانه برای رسیدن به مرزهای دانش و ربودن گوی سبقت در این عرصه از رقیبان جهانی از جسم و جان و آبروی خویش نیز دریغ نورزیده‌اند.

دانشجویان نخبه ایرانی این اصل را با دانشمندان بزرگ کشور خویش جاودانه بربسته‌اند که تحت هیچ شرایطی اجازه پایمال شدن خون دانشمندان خود را نخواهند داد و برای حفظ و ارتقای دستاوردهای آن عزیزان سکان علمی کشور را با دستان جوان و پرتوان خویش خواهند گرداند.

بدنه علمی و نخبگانی دانشگاه‌های کشور موکدا به این راهبرد اساسی معتقد است که مسیر پیشرفت‌های علمی در جمهوری اسلامی تنها از میان اعتماد و اتکا به نیروهای داخلی و ظرفیت‌های درون‌زا می‌گذرد.

نخبگان دانشجو این باور را به خوبی دریافته‌اند که تنها زمانی می‌توان میوه‌های شیرین پیشرفت را از درخت دانش چید که سیاست‌های داخلی دولتمردان بر پایه حمایت و ضمانت از ظرفیت‌های داخلی کشور در تمام زمینه‌های علمی تعریف می‌شود.

به فرمایش مقام معظم رهبری هرگز کسی را به خاطر غفلت مورد ستایش قرار نخواهند داد. از این رو دانشجویان نخبه‌ای که امروز وظیفه خود را به جای تحقیق و مطالعه در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های علمی بدین صورت در حمایت از تأسیسات فردو تشخیص داده‌اند به یکایک مسئولین کشور در رده‌های مختلف این تذکر را گوشزد می‌کنند که تحت هیچ شرایطی شتاب پیشرفت علمی کشور در هیچ زمینه‌ای نباید کند شود و چنانچه هرگونه مانعی موجب خدشه وارد کردن به این مسیر علمی باشد جامعه نخبگان کشور وظیفه اصلی خویش می‌داند تا برای برطرف ساختن آن موانع از تمام ظرفیت‌های خویش کمک بگیرد.

دستاوردها و تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بخشی از زنجیره‌های پیشرفت علمی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که دانشجویان نخبه کشور ضمن حمایت قاطع از تلاش‌‌های دیپلماتیک دستگاه دیپلماسی کشور جهت حفظ این دستاوردها معتقد است که منافع ملی کشور هرگز نمی‌تواند موضوع مذاکره باشد.

جامعه نخبگانی نیز همراه با تیم مذاکره‌کننده کشور که معتقد است تعلیق یا توقف هر بخشی از چرخه سوخت کشور هرگز مورد مذاکره با دولت‌های غربی نیست بر این حق ملی تأکید می‌‌ورزد. غنی‌سازی به هر میزانی که برای نیازهای صلح‌آمیز داخلی کشور مورد نظر باشد و همچنین فعالیت‌های نیروگاه آب سنگین اراک و فردو همه و همه همانطور که تیم هسته‌ای کشورمان معتقد است موضوعاتی تثبیت شده و غیرقابل معامله هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار