همانگونه که پيش بيني مي شد، طوفان و باران شديد از ساعت 12 امروز در خوزستان آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ستاد مديريت بحران استان خوزستان از روز گذشته نسبت به وقوع باران شديد و طوفان در جنوب خوزستان و حتي طغيان رودخانه ها هشدار داده بود به همين دليل از روز گذشته نيز در آبادان ستاد مديريت بحران تشکيل شد و نيروهاي خدمات رسان به حالت آماده باش  درآمده اند.

هم اکنون از خرمشهر خبر مي رسد که برق و تلفن بخشي از شهر قطع شده و طوفان و باران شديدي آغاز شده است به گونه اي که مردم ترجيح داده اند که در خانه بمانند. در آبادان نيز وضع شبيه خرمشهر است.

در همين خصوص معاون عمراني فرمانداري آبادان گفت: با توجه به ضرورت و اخبار رسيده از سوي اداره هواشناسي مبني بر شروع بارندگي و افزايش شدت و ميزان آن ستاد مديريت بحران در حالت آماده باش کامل به سر مي برد.

 شهاب صديقي در جلسه اضطراري شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان آبادان با اشاره به اينکه پيشتر سازمان هواشناسي در خصوص بارندگي در خوزستان و به ويژه شهرهايي همچون آبادان، ماهشهر، هنديجان، اميديه، بهبهان، دشت آزادگان، شادگان و حتي اهواز و شهرهاي تابع هشدارها و اخباري را منتشر کرده است، افزود:  تمامي دستگاه هاي اجرايي مرتبط با ستاد مديريت بحران اعم از شهرداري، آب، فاضلاب، برق، هلال احمر، راه و شهرسازي، دانشکده علوم پزشکي، شهرداريهاي اروندکنار و چوئبده، پالايشگاه و پتروشيمي از امروز به حالت آماده باش کامل در آمدند.

وي اظهار کرد: طبق برنامه ريزيهاي صورت گرفته ستاد مديريت بحران، امسال چابک تر از سالهاي گذشته در جهت رفع مشکلات ناشي از بارندگي عمل خواهد کرد.

صديقي تصريح کرد: در صورتي که شدت بارندگي زياد باشد دستگاه هاي پمپاژ قدرت کافي براي دفع را ندارند که اين مسئله ضريب آبگرفتگي معابر شهري را افزايش مي دهد.

فرماندار آبادان هم در اين خصوص گفت: هيچ يک از دستگاه هاي خدمات رسان و اعضاي ستاد مديريت بحران شهرستان حق خروج از شهر را تا اطلاع ثانوي ندارند.

بهرام ايلخاص زاده افزود: با توجه به اخبار رسيده مبني بر شروع بارندگي و افزايش شدت و ميزان بارندگي به ويژه در شهرستان آبادان، علاوه بر آماده باش کامل تمامي اعضاي ستاد مديريت بحران ضروري است تا به منظور ارائه خدمات مطلوب، به موقع و رفع موانع و مشکلات احتمالي تمامي اعضا در منطقه حضور فيزيکي و موثري داشته باشند.

وي خروج مسئولان ستاد مديريت بحران از منطقه را منوط به هماهنگي، نظر و اخذ اجازه از فرمانداري دانست و اظهار کرد: به منظور دسترسي سهل و آسان ستاد مديريت بحران با اعضاي ستاد اعلام تلفنهاي ضروري، خاص و پاسخگو از سوي دستگاه هاي مرتبط الزامي است.

از سوي ديگر مديريت بحران در اخطاريه اي خطاب به فرمانداران استان خوزستان تاکيد کرده است: با توجه به هشدار مديريت بحران کشور و اطلاعيه پيش‌بيني اداره کل هواشناسي خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشي فعال به خوزستان و وقوع بارندگي همراه با رعد و برق و وزش باد شديد در سطح استان از اواخر وقت روز يکشنبه مورخ 26 آبان و تدام آن تا اواخر وقت روز چهارشنبه مورخ 29 آبان، احتمال مواج و طوفاني شدن خليج فارس، آب‌گرفتگي خيابان‌ها و معابر عمومي و طغياني شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها وجود دارد.

 در اين اخطاريه عنوان شده است: بنابراين با توجه به سوابق آبگرفتگي ناشي از بارندگيهاي سال گذشته در شهرهاي آبادان، بندر امام خميني(ره)، بهبهان، ايذه، دزفول، دشت آزادگان، گتوند و همچنين احتمال بارندگي بيش از 30 ميليمتر در برخي از شهرها که توسط هواشناسي استان اعلام شده است؛ با تشکيل شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان، نسبت به اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم، ابلاغ سريع به دستگاه هاي اجرايي مرتبط شهرستان براي حفظ آمادگي و اتخاذ تمهيدات لازم و برقراري کشيک شبانه‌روزي در ادارات و ساير تمهيدات لازم و مورد نياز به منظور پيشگيري و يا به حداقل رساندن آثار حوادث احتمالي اقدام لازم معمول داشته و همشهريان را به رعايت اصول ايمني در کليه موارد توصيه و گزارش اقدامات به عمل آمده را به اين اداره کل ارسال کنند./ز

برچسب ها: طوفان ، باران ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.