در حال حاضر سهم تعاوني‌ها در اقتصاد کشور رقم ناچيزي را به خود اختصاص داده که بايد اين رقم براساس قانون به 30 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در مراسم توديع و معارفه مديران جديد و قديم بانک توسعه تعاون گفت: بخش تعاون نتوانسته با توجه به تاکيدات ذکر شده در قانون سهم شايسته‌اي از فعاليتهاي اقتصادي را به خود اختصاص دهد به همين علت نيازمند تغيير و تحول در اين بخش هستيم.

ربيعي تصريح کرد: فلسفه شکل گيري تعاون در قانون اساسي براساس کاهش فاصله طبقاتي بوده که متاسفانه تاکنون سهم شايسته‌اي به بخش تعاون داده نشده است بخش تعاون مي‌تواند بخش عدالت محورانه در توسعه اقتصادي کشور براساس يتقويت جايگاه تعاون بر پايه نگاه علمي داشته باشد.

وزير تعاون تصريح کرد: دراين مورد احترام به نقش تشکل‌هاي تعاوني براي تقويت و رشد اتاق تعاون از سطوح پايين آغاز خواهد شد.

ربيعي ادامه داد: در حال حاضر تعاوني‌هاي مسکن مهر و سهام عدالت که ارتباطي عملا به بخش تعاون ندارد با مشکلات جدي مواجه هستند در کنار اين موضوع بايد در بخش تعاون مابه سمت آموزش تعاوني‌ها حرکت کنيم.

***فقط 5 درصد از مشاغل جزء صنايع بزرگ است

ربيعي با بيان اينکه سهم بخش خدمات در ايجاد اشتغال نقش مهمي در کاهش نرخ بيکاري دارد تصريح کرد: فقط 5 درصد از مشاغل جزء صنايع بزرگ بوده و مابقي جزء ‌بخش خدمات کشور هستند.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اين نکته که براساس ماده 29 قانون بايد 30 درصد از واگذاري‌ها به بخش تعاوني انجام شود گفت:  در اين رابطه بايد در نظر داشته باشيم که اين واگذاري به کدام تعاوني بايد انجام شود زيرا در شرايط فعلي ما فاقد بخش تعاوني قوي در کشور هستيم.


انتهاي پيام/



برچسب ها: مراسم ، تودیع ، مدیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار