رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت به افراد کاربلد نیاز دارد افرادی که از پایین به بالا آمده باشند، ممکن است برخی‌ها بگویند چرا سن کابینه یازدهم بالاست مشکل ما اینها نیست، افراد باید باتجربه و متخصص باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مراسم تجلیل از افتخارآفرینان چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت (آلمان 2013) عصر امروز چهارشنبه - 15 آبانماه - در محل سالن همایش‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، "علی ربیعی" وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، "علیرضا محجوب"، "سیدباقر حسینی"، میر مرادزهی"، "حلیمه عالی" و "پژمان‌فر" نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
براساس این گزارش؛ علی لاریجانی در بخشی از سخنان خود در این مراسم گفت: مجلس آمادگی کامل دارد در زمینه توسعه کار آموزشگاه ‌های فنی و حرفه‌ای و تسهیل و تشویق به نحوی که گردش اقتصادی مطلوب وجود داشته باشد، کمک کند.
 
وی اظهار داشت: کار مهم در دولت جدید این است بندهایی که زمینه سرمایه گذاری را فلج کرده یا مانع سرمایه گذاری داخلی و خراجی می‌شود را تسهیل کند.
 
رئیس مجلس اظهار داشت: حکومت به افراد کاربلد نیاز دارد افرادی که از پایین به بالا آمده باشند، ممکن است برخی‌ها بگویند چرا سن کابینه یازدهم بالاست مشکل ما اینها نیست، افراد باید باتجربه و متخصص باشند. تصمیم باید با علم و دقیق باشد. جوانگرایی یا میانسال گرایی همه اینها در کنار این رخ می‌دهد که تصمیمات عاقلانه و متناسب با منافع ملت گرفته شود.
 
نماینده مردم قم تصریح کرد: رودربایستی داشتن در حکومت ضایعه به وجود می‌آورد. افراد به گونه‌ای باید انتخاب شوند که زندگی خود را وقف کار کنند، اما اگر ناتوانی و بدسلیقگی داشته باشند، رودربایستی نباید کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هدفمندسازی یارانه ها اشاره کرد و گفت: این نحوه اجرای یارانه ها اگر اجرا نشود خیلی بهتر است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: توجه به دیپلماسی مهم است، اما مهمتر از این رونق بخشی به تولید داخل است.
 
وی همچنین در این مراسم تصریح کرد: هوچی گری در مسائل حکومترانی ممکن است در مدت کوتاهی مصرف داشته باشد، اما رنگ می‌بازد و واقعیت‌ها آشکار می‌شود، بنابراین باید پند گرفت.
 
رئیس مجلس تاکید کرد: تحرک دیپلماتیک مناسب را لازم می‌دانم، اما مشکل ثقل در داخل کشور است.
 
وی همچنین در بخش دیگری از این مراسم تصریح کرد: بیمه بیکاری امر تفننی نبوده و یک امر لازم است، چرا که بیمه بیکاری یکی از ستون‌های توسعه آینده خواهد بود.
 
خبر تکمیلی سخنرانی لاریجانی در این  مراسم منتشر خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، مجلس ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۰:۳۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۲
با حذف یارانه ها میشه با بخشی از این پول حقوق بیکاری داد که خیلی بهتره.
آخرین اخبار