معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شکل گیری یک کمیته حقوقی برای بررسی پرونده "نشر چشمه" خبر داد و گفت: نظر حقوقی و نهایی این کمیته بزودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، «سیدعباس صالحی» روز دوشنبه در نخستین نشست خبری خود درباره وضعیت حقوقی نشر چشمه گفت: مشکلات نشر چشمه از یک دید مربوط به روند حقوقی و قانونی آن است و بحث دیگر در ارتباط با آثار نشر چشمه است.

وی با بیان اینکه وجود قانون بد بهتر از بی‌قانونی است و نمی‌توانیم در فضای بی‌قانونی، انتظار آزادی و عدالت داشته باشیم، افزود: قوانین مصوب لازم الاجرا از منظر من جدی است و هیچ تبصره سلیقه‌ای نیز ندارد.

صالحی اضافه کرد: چند نکته شامل «مسلمات دینی»، «اخلاق اجتماعی»، «نظم عمومی» و «نظام اسلامی» دارای ارزش بنیادین است که نمی‌توانم از آنها فاصله بگیرم.

وی گفت: معتقدم گفتمان‌های متنوع فکری در چارچوب نظام، به نفع اسلام و کشور است.
 
** اعتقادی به بولتن سازی کتاب ها ندارم
 
معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد همچنین به محتوای آثار نشر چشمه اشاره کرد و گفت: درباره محتوای این آثار اکنون اظهارنظری نمی کنم اما اعتقادی به بولتن سازی کتاب ها نیز ندارم چون بولتن سازی جواب نمی دهد.

صالحی افزود: حتی اگر قرآن را تقطیع کنند، کتاب ضاله می شود، از این رو در کتاب نباید به پاراگراف ها توجه کرد، بلکه باید مطالعه دقیق صورت گیرد.

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد به ابهامات حقوقی پرونده نشر چشمه نیز اشاره کرد و گفت: هر محکمه‌ای به متهم یک ابلاغیه کتبی می‌دهد تا متهم بداند بر چه اساسی محکوم شده است، در حالیکه در پرونده نشر چشمه هیچ ابلاغیه کتبی وجود ندارد و چیزی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: برخی ابهامات موجب شد تا از یک کمیته حقوقی درخواست کنم برایند حقوقی این پرونده را مشخص کنند که تقریبا کار آنها به پایان رسیده و آنچه این کمیته اعلام کند به سرعت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

صالحی افزود: آنچه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نشر چشمه بیان کرد، یکی ابلاغ نشدن رای هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر به نشر چشمه بوده و دیگری اینکه این انتشارات فعالیت‌های متنوعی دارد که کتابفروشی یکی از آنهاست و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار