علی مرادخانی گفت: "ابرآویز" جریان سیال انقلاب اسلامی را در اذهان تثبیت و برای همیشه ماندگار کرد‌، وی با زحمات زیاد شرایطی را برای فرهنگ عمومی جامعه ایجاد کرد تا همیشه شاهد فرهنگ پربار آن باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، صبح امروز در تالار وحدت مراسم تشییع پیکر "محمدعلی ابرآویز" شاعر سروده های انقلابی برگزار شد.



علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت:"ابرآویز" جریان سیال انقلاب اسلامی را در اذهان تثبیت و برای همیشه ماندگار کرد. وی با زحمات زیاد شرایطی را برای فرهنگ عمومی جامعه ایجاد کرد تا همیشه شاهد فرهنگ پربار آن باشیم و با چند کلام شرایط را جوری ترسیم کرد که هر زمان لازم باشد، تصویری از آن دوران در ذهن‌ها نقش می‌بندد.
 
وی با اشاره به حضورش در سمت مسئولیت سمعی و بصری سینمایی در اوایل انقلاب عنوان کرد: با همکاری ستاد دهه فجر کلیپ‌هایی را کار می‌کردیم که یکی از آن‌ها "بوی گل سوسن و یاسمن آید" بود و در آن زمان با مجموعه کارهای محمدعلی ابرآویز آشنا شدیم.
 
مرادخانی ادامه داد: قصد داشتیم از خاطرات ایشان مجموعه‌ای را فراهم کنیم، که متأسفانه فرصت از دست رفت.
 
معاون هنری وزارت ارشاد با قدر دانی از اقدامات مؤسسه حمایت از هنرمندان پیشکسوت بیان کرد: امیدوارم جریان همدلی و کنار هم زندگی کردن را زنده نگاه داریم و در زمانی که افراد هستند، در کنار هم تلاش داشته باشیم.
 
مرادخانی ادامه داد: ابرآویز کاری کرد که جای بسیاری از آن‌ها در جامعه امروز کم‌رنگ شده و باید تلاش بیش‌تری صورت پذیرد و امیدوارم راه این عزیز آن‌طور که شایسته است، ادامه پیدا کند.
 
 بابک رضایی، مدیرعامل سابق انجمن موسیقی ایران اظهار داشت: بزرگ‌مردی را در عرصه فرهنگ و هنر از دست دادیم‌ که ما را با عطر خوش انقلاب بیش از پیش آشنا کرد و سروده‌هاش زمزمه جوانان و انقلابیون در صحنه قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: ابرآویز زندگی باعزتی را طی کرد و در روز عاشورا به سوی عزیزی که سال‌ها در محافلش عزاداری می‌کرد، شتافت.

رضایی  اظهار داشت: در سال 87 در سی‌امین سال انقلاب اسلامی توفیق داشتم در جشنواره موسیقی فجر در خدمت آقای ابرآویز باشم و از ایشان به عنوان هنرمند پیشکسوت و انقلابی تقدیر شد. برایم جالب بود فردی که این‌قدر آثارش تأثیر داشت، در گم‌نامی و بدون ارتباط با جامعه هنری زندگی می‌کرد.
 

هادی آرزم، آهنگ‌ساز در این مراسم تصریح کرد: جمع حاضر در مراسم خالص و خالی از هرگونه حاشیه و ریا است و آشنایی من با مرحوم ابرآویز به سال 56 بر می‌گردد که وی سرودهایی را که برای متن انقلاب خاطره‌انگیز است، می‌ساختند و من هم به عنوان دستیار در کنارشان بودم.
 
 
محمد گلریز  خواننده کشور نیز در این مراسم گفت: افتخار این را داشتم از بدو انقلاب با وی آشنایی داشته باشم. ابرآویز بدون تبلیغات کار خودش را انجام می‌داد و از شاخص‌ترین کارهایش سرودی بود که هنگام ورود حضرت امام (ره) به عنوان «بوی گل سوسن و یاسمن آید» ساخت که انگیزه بالایی را برای مردم به وجود آورد و همه با زمزمه آن یاد ورود امام می‌افتند.
 
 
این خواننده با بیان این موضوع که ابرآویز  از ارادتمندان امام علی (ع) بود، افزود: وی سروده‌های خیلی خوبی در مدح حضرت علی (ع) داشت و ان‌شاء‌الله روحش با مولا محشور شود.
 

بنابر این گزارش؛ مراسم تشییع "محمدعلی ابرآویز" با حضور علیرضا قزوه، جمال شورجه‌، سیدهادی منبتی،  محمد قهرمانی‌، حمید شاه‌آبادی‌، حمید شاهنگیان‌،  اصغر امیری‌نیا ،‌ سیدمحمد میرزمانی‌، علیرضا پاشایی،‌ قادر آشنا، اتابک نادری‌، داریوش مؤدبیان و محسن مؤمنی برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضااحمدآبادی
۱۹:۳۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۲
با سلام بر مدیر محترم باشگاه خبرنگاران وهمکاران ایشان.می خواستم به عنوان یک ایرانی که در تشیع جنازه ایشان شرکت کردم بگویم .ایشان یک مرد انقلابی بود وانقلابی ماند وانقلابی مرد.والسلام علیکم. حمیدرضااحمدآبادی فعال سیاسی وتحلیل گر مسائل ایران وجهان
آخرین اخبار