در ۶ ماه نخست امسال ۶۹ هزار و ۴۲۴ تن گوشت مرغ در فارس تولید شد که با این رقم، فارس در این زمینه، مقام دوم کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سالانه ۱۳۰ هزار تن گوشت مرغ در فارس تولید می‌شود.

محمد جعفر صادقی اظهار کرد: تولید مرغ در سال 90، 108 هزار تن و سال 91 به 130 هزار تن افزایش یافته است.

معاون جهاد کشاورزی فارس با اشاره به افزایش 17 درصدی تولید گوشت مرغ در سال 91 نسبت به سال گذشته گفت: استان فارس در زمینه تولید گوشت مرغ، مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان‌کرد: تولید گوشت مرغ در همه نقاط این استان صورت می‌گیرد و به استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کرمان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه  ظرفیت تولید مرغ در هر دوره بیش از حد مورد نیاز در مرغداری‌ها است، گفت: بزرگترین واحد مرغداری  استان در نیریز و داراب با ظرفیت 180 هزار قطعه در یک مرغداری برای یک دوره است.

صادقی تصریح کرد: در سطح استان یک هزار و 200 واحد مرغداری با ظرفیت‌های 5 تا 180 هزارتایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه توان تولید استان فارس به بیش از 2 هزار تن گوشت مرغ در سال می‌رسد، گفت: با وجود 17 کشتارگاه در سطح استان و 1200 واحد مرغداری، اشتغال زایی از مهم‌ترین برکات تولید گوشت مرغ است.

صادقی افزود: ایجاد 35 کارخانه خوراک دام و طیور و دیگر کارخانه‌های مرتبط، ایجاد کود برای کشاورزی و محصول سالم، ارز‌آوری در زمینه صادرات، زمینه اشتغال را در این استان فراهم کرده است/س.

برچسب ها: مقام ، دوم ، فارس ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.