معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه براساس قانون برنامه پنجم توسعه، ميزان تلفات در راه‌هاي روستايي بايد سالانه 10 درصد كاهش يابد، گفت: اين ميزان در يك سال گذشته 23.2 درصد كاهش يافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد حسين مير شفيع در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي ، اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده از سوي سازمان پزشكي قانوني كشور و تحليل‌هاي صورت گرفته ، ميزان تلفات در راه‌هاي روستايي از 1047 نفر در شش ماهه نخست سال 1391 به 804 نفر در شش ماهه نخست امسال كاهش يافته است كه كاهش 23.2 درصدي تلفات را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينكه نسبت تلفات راه‌هاي روستايي از 2.76 نفر در هر 100 كيلومتر راه آسفالته در سال 1387 به 1.35 نفر در شش ماهه نخست امسال كاهش يافته است ، افزود: نسبت تلفات در راه‌هاي را‌ه‌هاي روستايي به مجموع تلفات جاده‌هاي برون شهري و روستايي نيز از 12.5 درصد در سال 1387 به 10 درصد در شش ماهه نخست سال 1392 كاهش يافت.
 
1140 كيلومتر آسفالت راه روستايي در دولت يازدهم
 
معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي با اشاره به عملكرد دولت يازدهم در زمينه بهسازي و آسفالت راه هاي روستايي تصريح كرد: از زمان آغاز بكار دولت يازدهم تاكنون عمليات بهسازي و آسفالت 1140 كيلومتر راه روستايي به اتمام رسيده است.

مير شفيع ادامه داد: استانهاي آذربايجان شرقي و غربي ، خراسان جنوبي ، خوزستان ، زنجان ، كردستان، لرستان ، هرمزگان ، شهرستان ايرانشهر و جنوب كرمان بيشترين سهم در بهسازي و آسفالت راه‌هاي روستايي را در مدت ياد شده به خود اختصاص داده‌اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، تلفات ، رانندگی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار