مدير راهداري راه و شهرسازي استان قزوين گفت: از ابتداي امسال تا پايان مهرماه از 1200 مورد تجاوز به حريم راههاي اين استان جلوگيري شده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، جواد حق لطفي اظهار داشت: اين جلوگيري ها شامل صدور اخطار، توقف كار، جلوگيري از ساخت و ساز و در نهايت تخريب و قلع و قمع ابنيه هاي ساخته شده بوده است.

وي در ادامه افزود: توسعه، تعريض و بهسازي راه، انجام عمليات راهداري، وجود فضاي لازم براي نصب تجهيزات و علايم ايمني و هشدار دهند راه و در نهايت تامين ايمني عبور و مرور از مهمترين دلايل تصويب قانون حريم راه ها است كه نظارت بر اجراي آن بر عهده اداره كل راه و شهرسازي است.

به گفته ي حق لطفي، حداقل حريم خارج از محدوده راه 5/12 و حداكثر نيز 5/122 متر است كه اين ميزان بستگي به تعريف راه (آزادراه، بزرگراه، راه اصلي، راه فرعي و راه روستايي) مورد نظر دارد.

وي تاكيد كرد: تمام ساخت و سازها در حريم راهها بايد با صدور مجوز از سوي اداره كل راه و شهرسازي صورت گيرد و در غير اين صورت منجر به جلوگيري و در نهايت تخريب آن از سوي اين اداره كل مي شود.

حق لطفي اضافه كرد: گشت حريم راهها در تمام ادارات راه و شهرسازي شهرستان هاي استان مستقر بوده و وظيفه نظارت و جلوگيري از ساخت و سازها در حريم راهها را بر عهده دارد.

مديريت راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين، با اشاره به اينكه متاسفانه به رغم هشدارها و گشت هاي مستمر عوامل راهداري گاهي اوقات مشاهده مي شود برخي افراد آگاهانه يا ناآگاهانه اقدام به ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه راه ها كرده و به تذكرات ماموران راهداري نيز هيچ توجه اي ندارند، ادامه داد: در اين رابطه افراد متخلف به مراجع قضايي معرفي و مستحدثات آنان نيز مورد تخريب واقع مي شود.

حق لطفي يادآور شد: از متقاضيان ساخت و ساز در حريم راهها مي خواهيم تا قبل از هر نوع احداث، اعم از تجاري و مسكوني در حاشيه آزاد راهها، بزرگراهها، راههاي اصلي و فرعي و حتي روستايي براي دريافت مجوز قانوني به ادارات راه و شهرسازي شهرستان محل خود مراجعه كنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ممانعت ، حریم ، راههای ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار