حدود 6 ماه پیش خانه‌‌ای که فاقد برق و گاز بود را تحویل گرفته و با پیگیری‌های فراوان دو ماه پیش برق خانه وصل شد، ولی هنوز گاز وصل نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان قم،   قیمت مسکن هر روز بالاتر می‌رفت حالا دیگر قیمت‌ها نجومی شده بود. با حساب و کتابی که کرده بود با حقوق کارگری و با پس‌انداز اندکی که می‌توانست جمع کند حدود 30 سال دیگر می‌توانست صاحبخانه شود. با خود فکر می‌کرد که دیگر باید خواب خانه‌دار شدن را ببیند و اجاره‌خانه هم روز به روز بالاتر می‌رفت. اینکه هرماه مجبور بود قسمتی از حقوق خود را به عنوان اجاره خانه کنار بگذارد، کلافه‌اش کرده بود و داشتن یک سرپناه به نام خودش بزرگترین آرزوی زندگی‌اش بود.

با شنیدن خبر پروژه مسکن مهر برق امیدی در چشمانش روشن شد، امیدوار بود راهی پیدا شده است که می‌تواند صاحب‌خانه شود. به هر زحمتی بود، توانست پول ثبت‌نام اولیه را فراهم کند و با گرفتن وام، فروش طلاها و لوازم منزل توانست تمام پول مسکن را فراهم کند و بعد از انتظاری طولانی بالاخره کلید مسکن خود را دریافت کرد.

دیگر به بزرگترین آرزوی زندگی‌اش رسیده بود. تصمیم گرفته بود که با شروع سال تحصیلی جدید به همراه همسر و فرزندش به خانه نوساز خود برود و با وجود داشتن قسط‌های فراوان از شر اجاره‌خانه راحت شود و در خانه خود به عنوان صاحب‌خانه زندگی کند، ولی با قدم گذاشتن به خانه جدید و نوساز با مشکلات بی‌شماری روبه رو شد که شیرینی خانه‌دار شدن را به کام او تلخ و تلخ‌تر می‌کرد.

بسیاری از زوج‌های قمی به امید خانه‌دار شدن، دار و ندار خود را فروختند تا بتوانند در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کنند و پس از انتظاری که در بعضی موارد بیش از پنج سال طول کشید، خانه‌های خود را تحویل گرفتند، ولی تحویل مسکن پایان کار نبود و با قدم گذاشتن به این خانه‌ها مجبور شدند با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند و دیگر صاحب خانه شدن بزرگترین آرزوی آنها نبود، بلکه داشتن آسایش تبدیل به بزرگترین آرزوی آنها شده بود.

بعضی واحدهای مسکن مهر هنوز انشعاب گاز ندارند

در مواردی مشاهده شده است که پس از تحویل کلید، مالکان با مشکل انشعابات آب، برق و گاز مواجه هستند و بازرسان اداره‌های مذکور با مشاهده نقص در ساختمان اجازه نصب انشعابات را نمی‌دهند.

یکی از مالکان مسکن مهر که در اتحادیه کارگری ثبت‌نام کرده بود،   گفت: حدود پنج سال پیش با ثبت‌نام در این طرح فکر می‌کردم که با پرداخت 10 میلیون تومان می‌توانم به زودی صاحب خانه شوم ولی با گذشت پنج سال و با پرداخت 15 میلیون تومان کلید یک خانه بدون پارکینگ و کابینت را به من دادند.

وی با بیان اینکه حدود 6 ماه پیش خانه ‌ای که فاقد برق و گاز بود را تحویل گرفته است، افزود: با پیگیری‌های فراوان دو ماه پیش برق خانه وصل شد، ولی هنوز گاز وصل نشده است./س

برچسب ها: قم ، مشکلات ، مسکن ، مهر ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.