سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ( (Hofex 2013 از ششم لغایت نهم آذر ماه امسال به مدت چهار روز با شعار " بسترسازی برای سرمایه گذاری مشترک" در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،حسین نوروزی مدیر اجرایی نمایشگاه با اعلام این خبر در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه اظهار کرد:این نمایشگاه به همت شرکت فیپکو  با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تهران  در فضایی به وسعت  10000 مترمربع  کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
 وی با اشاره به این که این نمایشگاه فرصت مناسبی برای  تولیدکنندگان داخلی جهت صادرات است  ادامه داد: به دلیل ممنوعیت واردات مبلمان از سال 91 به کشور و تغییر نرخ ارز و تجهیز کارخانجات این صنعت طی سال های گذشته به بالاترین تکنولوژی روز در دنیا ، عملا بستر مناسبی در ارتباط با تولید و صادرات مبلمان ایران فراهم کرده که امید است  این فرصت کم نظیر با برنامه ریزی و نظارت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران ایجاد شود.
 
نوروزی از حضور پر رنگ نمایندگان کشور های  خارجی  و داخلی  در نمایشگاه خبر داد و گفت: فراهم آوردن بستر ارتقاء کیفیت تولید، برخورداری از فناوری روز دنیا، توسعه کمی و کیفی صادرات و مبادلات بازرگانی در بخشهای داخلی و خارجی، معرفی و توانایی‌های صنعتی و خدماتی و تبادل دانش فنی بین مشارکت کنندگان از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه مذکور است.
 
وی معتقد است در چنین شرایطی صنعت مبلمان بهترین فرصت را از تهدید تحریم ها بدست خواهد آورد بنا برگزارش های سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ،این صنعت در زمره مهمترین صنایع کوچک و متوسط به لحاظ پتانسیل اشتغال و ایجاد ارزش افزوده بالا درقیاس با  سرمایه گذاری مورد نیاز قرار دارد.

انتهاي پيام/
 
 
 
مدیر اجرایی نمایشگاه با اشاره به اینکه این صنعت طی سال های گذشته به لحاظ ارزش تولید سالیانه جهانی جایگاه اول صنایع با تکنولوژی ساده را در دنیا کسب کرده اعلام کرد:در حال حاضر ارزش تولید مبلمان در جهان در سال 2013 به مرز 450 میلیارد دلار در سال نزدیک شده است.
 
نوروزی تاکید کرد در حال حاضر صنعت مبلمان در ایران 8درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده و این در حالی است که با جهش نرخ ارز و قرار گرفتن این نرخ در سطوح نزدیک به نرخ واقعی توانست به سرعت وارد بازارهای خارجی شود به طوری که جهش ارزش سالیانه صادرات مبلمان از1/5میلیون دلار در سال 90 به 8/5میلیون دلار در سال 91و جهش مجدد این ارز به 20 میلیون دلار تنها در شش ماهه اول سال 92 گواهی این مدعاست.
 
 
 
 
 
 
 
وی ادامه داد:نمایشگاه مبلمان اداری  امسال  به صورت تخصصی سومین دوره خود را پیش رو دارد این در حالی است که  این نمایشگاه سالهای قبل به صورت یکپارچه با صنعت مبلمان منزل و همچنین ماشین آلات و یراق آلات مبلمان به صورت توامان برگزار شده است.
 
مدیراجرایی نمایشگاه همچنین تصریح کرد:این نمایشگاه با شعار " بسترسازی برای سرمایه گذاری مشترک" و با هدف ایجاد تعامل هرچه بیشتر بین تولیدکنندگان داخلی ،توزیع کنندگان و شبکه فروش عام برگزار می گردد ودر  این نمایشگاه از صنایع مرتبط خارجی نیز دعوت به عمل آمده تا با توجه به شعار نمایشگاه بتوان قدمی مثبت در راستای توسعه فنی صنعت و جذب سرمایه گذاری خارجی برداشت.
 
                وی حضور بازدید کنندگان از کشورهای اسپانیا - ایتالیا - تایوان - عراق - افغانستان - ترکیه - آذربایجان - امارات - پاکستان ،      حضور میهمانان ویژه از جمله  رئیس اتحادیه مبلمان ایتالیا و تیم همراه ،         تشکیل  پانل صادراتی برای تولیدکنندگان اصلی صنعت جهت آشنایی با راهکارهای صادراتی مبلمان،ترغیب مشارکت کنندگان به نوآوری و خلاقیت با استفاده از ابزار مسابقه ارزیابی محصولات برترو....را از دیگر برنامه های این نمایشگاه دانست
 
سومین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ( (Hofex 2013 از ششم  لغایت نهم آذر ماه  امسال به مدت  چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد  و طی این مدت هر روز از ساعت9 لغایت 16پذیرای حضور  علاقمندان خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار