مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: نگهداری هرگونه حیوان وحشی و حیوانات حفاظت شده بدون اخذ مجوزهای قانونی توسط شهروندان به‌ویژه در مناطق مسکونی ممنوع است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا لشگری اظهار داشت: منابع طبیعی و حیوانات جزو ثروت‌ ملی کشورها به شمار می‌آیند و در این راستا اداره حفاظت محیط زیست تلاش‌های بسیاری برای حفظ این منابع و انتقال به نسل‌های آینده انجام داده است.

وی تصریح کرد: در حوزه نگهداری از حیوانات قوانین شفافی داریم و حیوانات به چند بخش کلی و اصلی خانگی و اهلی، وحشی و حفاظت شده تقسیم‌بندی می‌شوند و نگهداری هر کدام از این گونه‌ها دارای قوانین و چارچوب خاصی است.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: این قوانین برای حفظ امنیت شهروندان و حفاظت از حیوانات وضع شده و انتظار داریم که مردم همراهی‌های لازم را برای اجرای قوانین فوق داشته باشند.

لشگری افزود: به عنوان نمونه نگهداری هرگونه حیوان وحشی در منزل و مناطق مسکونی ممنوع است و تنها در شرایط خاص اقدام به صدور مجوز برای این امر می‌شود.

انتقال یک قلاده گرگ به باغ وحش

وی ادامه داد: به عنوان نمونه چندی پیش از طریق مردم مطلع شدیم که یکی از شهروندان اقدام به نگهداری یک قلاده گرگ در محل سکونت خود کرده است که این کار به دلیل فقدان مجوزهای لازم ممنوع است.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: در تحقیقات مشخص شد که این گرگ سه ساله از زمانی که حدود 2 ماه سن داشته است، توسط فرد مذکور نگهداری می‌شده است.

لشگری گفت: به همین دلیل ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ به محل اعزام و بر اساس تدابیر اندیشیده شده،‌ این گرگ نر را به باغ وحش ایثار منتقل کردند.

وی تاکید کرد: این اقدام برای حفظ امنیت شهروندان و خود فرد و خانواده‌اش انجام شده و امیدواریم در آینده نیز مردم همکاری و همراهی لازم برای حفاظت از گونه‌های حیوانی را با ما داشته باشند.
برچسب ها: گرگ ، حیوانات ، مجوز ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.