دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در شرایط کنونی و با فعالیت های مثبت تیم مذاکره کننده ایرانی، اقتدار ایران اسلامی به آمریکا و غرب تحمیل شده است.

ˈمحمد نبی حبیبیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: مجموعه فعالیت ها و تحرکات دیپلماتیک ایران در هفته های اخیر مثبت و بحمدالله تاکنون کاری خلاف مصلحت نظام انجام نشده است.

وی گفت: البته انجام این مهم و رسیدن به سرمنزل مقصود کاری بسیار پیچیده است و از عهده افراد عادی بر نمی آید.

حبیبی با اشاره به اینکه در جریان سوریه که حتی روز حمله آمریکایی ها هم مشخص شده بود اما به یکباره از مواضع خود عقب نشینی کردند، افزود: اگر حمایت دوستان سوریه مثل ایران و روسیه نبود، مسلماً آمریکایی ها حمله می کردند؛ همانطور که با اطمینان از پیروزی خود در عراق و افغانستان بدون مشورت با دیگران این کار را انجام دادند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب باید اقتدار ایران اسلامی را به رغم اکراهی که دارند بپذیرند، بنابراین می توانیم مذاکراتمان را از موضع قدرت ادامه بدهیم.

وی یادآور شد: امروز آمریکایی ها به مردم دنیا و ایران القاء می کنند که زندگی بدون آمریکا ممکن نیست، اما ما ثابت کردیم که می توانیم.

حبیبی ادامه داد: البته در اقتصاد به شرط رعایت حق طرفین، انجام مراودات اقتصادی اشکالی ندارد؛ اما اگر بخواهند القاء کنند که اگر با آمریکا رابطه برقرار کردیم مشکلاتمان حل می شود، قابل قبول نیست.

وی گفت: این مساله از آن دست وسوسه های شیطان است که عده ای در داخل گرفتار آن هستند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: البته قبول داریم که تحریم ها تا 20 درصد در ایجاد مشکلات کشور مؤثر بوده، اما معتقد نیستیم که همه مشکلات متاثر از تحریم ها است.

وی بیان کرد: ظرفیت ها و توانمندی های کشور به قدری است که می توانیم با حفظ اصول و مواضع خود مذاکرات را ادامه بدهیم و کوچکترین لطمه ای هم به جامعه وارد نشود.

حبیبی تصریح کرد: مسؤولان نظام نیز باید پا به پای رهبری و مردم بدون اینکه کوچکترین ضعفی در آنان ایجاد شود، این راه را ادامه دهند تا به سر منزل مقصود برسیم./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.