دکتر حمید میرزاده در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی بر توسعه "تحصیلات تکمیلی" متناسب با استانداردها و ظرفیت های موجود در استان تاکید کرد .

به گزارش  خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در حاشیه اولین جلسه هیات امنای  استان آذربایجان غربی که در واحد ارومیه برگزار شد ، در دیدار  با جمعی  از نمایندگان مجلس با بیان این مطلب گفت:هر منطقه ای با توجه به استعدادها و امکانات موجود می تواند  یک قطبیت خاص علمی داشته باشد .

وی ادامه داد: متاسفانه از 19 هزار رشته محل مصوب دانشگاه آزاد اسلامی  در وزارت علوم و بهداشت ، 7هزار رشته تعطیل شده است که این نشان  دهنده  عدم تقاضا  در مقطع کارشناسی و کاردانی است.

دکتر میرزاده  با بیان اینکه  تصمیم گیری در مورد مسائل دانشگاهی باید  با صلاحیت  علمی صورت گیرد، افزود:  اگر امکانات، تجهیزات  و استاد در منطقه ای موجود باشد از راه اندازی رشته ها  متناسب با پتانسیل ها ی منطقه حمایت می کنیم هرچند در این رابطه دارا بودن حداقل استانداردهای علمی باید  در نظر گرفته شود .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد:در حال حاضر بیش از 700 هزار  نفر متقاضی تحصیلات تکمیلی  پشت در دانشگاه ها  مانده اند  و ما باید  زمینه ای را فراهم  کنیم که  تحصیلات  تکمیلی همزمان  با ارتقاء  کیفیت در دانشگاهها صورت گیرد.

وی همچنین بر توسعه رشته ها متناسب با اقلیم منطقه ای در هر استان  تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی  و همسایگی با چهار کشور امکان توسعه رشته های پر جاذبه هم  برای  جذب دانشجویان  خارجی و هم  فراهم آوردن  زمینه برای امکان  جذب دانشجویانی که به خارج  می روند  وجود دارد  که باید  برای این منظور برنامه ریزی کنیم .
نمایندگان  استان آذربایجان غربی نیز در سخنانی  ضمن اشاره به مشکلات  آموزش عالی در این استان،بر توسعه تحصیلات تکمیلی  بخصوص راه اندازی رشته های علوم پزشکی و پرستاری در نقاط محروم  این استان تاکید کردند.

آنان  خواستار تعامل سازنده  و صحیح  دانشگاه آزاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی شده  و اظهار امید واری کردند  با مدیریت  دکتر میرزاده ،  دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه و بالندگی خود  بیش از گذشته قرار گیرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان غربی  بر لزوم  تغییر و تحول  کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی،  جذب دانشجویان خارجی، گسترش تحصیلات تکمیلی  و استفاده  از ظرفیت های استان  در جهت رشته گرایشهای مورد نیاز تاکید کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار