تیم دانشگاه آزاد اسلامی با کسب هشت عنوان در لیگ برتر تکواندوی باشگاه های کشور رکوددار است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: دوازدهمین دوره لیگ برتر تکواندوی باشگاه های کشور در حالی از روز یکشنبه 12 آبان در خانه تکواندوی تهران آغاز می شود که نسبت به سال گذشته یک تیم به این رقابت ها افزوده شده است اما همچنان لیگ برتر در آرزوی 10 تیمی شدن بسر می برد.

سال گذشته لیگ برتر با هفت تیم برگزار شد و امسال با افزایش یک تیم، تعداد تیم ها به هشت تیم رسیده است.

در لیگ امسال تیم های پاس قوامین، شهرداری ورامین و صنایع استیل البرز سه تیم اول تا سوم جدول رده بندی سال قبل، دانشگاه آزاد اسلامی، شرکت ملی حفاری ایران همراه با سه تیم تازه وارد مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه تهران، سلحشور البرز و شهرداری شهر اندیشه حضور دارند.

با اینکه لیگ دسته یک نقش جهان تکواندو با قدمت 19 ساله ای که دارد قدیمی ترین مسابقات لیگ تکواندوی ایران لقب گرفته اما لیگ برتر نیز که ابتدا با لیگ نقش جهان به صورت مشترک برگزار می شد، مدتی است که به صورت مستقل در کشور اجرا می شود.

تاریخچه لیگ برتر

لیگ برتر تکواندو از سال 81 آغاز به کار کرده و امسال پس از پنج با تعویق بالاخره قرار است از فردا استارت آن زده شود.

در سال 81 تیم های هسای اصفهان، پاس و ذوب آهن رده های اول تا سوم نخستین دوره لیگ برتر را بدست آوردند.

در دومین دوره  سال 82 این رقابت ها تیم های اول و دوم فصل قبل جای خود را تغییر دادند و ذوب آهن باز هم سوم شد.

در سال 83 پاس دومین قهرمانی خود را بدست آورد و تیم های پرسپولیس و دانشگاه آزاد اسلامی دوم و سوم شدند.
 
در آن سال ها بهزاد خداداد و هادی ساعی از نامداران تیم پرسپولیس به شمار می آمدند. یوسف کرمی هم برای تیم پاس به میدان می رفت.

در سال 84 پاس به سومین عنوان قهرمانی پی در پی خود در لیگ برتر رسید و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و پیروزی تهران مکان های دوم وس وم را کسب کردند.

از پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر قدرت نمایی دانشگاه آزاد آغاز شد و در سال 85 نخستین قهرمانی این تیم بدست آمد. در آن سال تیم های پاس و مناطق نفت خیز جنوب عناوین دوم  و سوم را در اختیار گرفتند.

مرتضی کریمی سرمربی پاس و آرش فرهادیان سرمربی تیم مناطق در لیگ بودند و برای دانشگاه آزاد هم سید نعمت اله خلیفه مربیگری می کرد.

در سال 86 و 87 باز هم دانشگاه آزاد قهرمان شد و تیم های مناطق نفت خیز و مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه تهران مکان های دوم و سوم را بدست آوردند.

در سال 88 جوانه با تعییر نام با نام فولاد ماهان سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر شد و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی همراه با گاز فجر جم رتبه های دوم و سوم لیگ را به خود اختصاص دادند.

هادی ساعی در آن دوره مدیر فنی تیم گاز فجر جم لقب گرفت و هدایت تیم را هم مرتضی کریمی برعهده داشت. 

در سال 89 تیم دانشگاه آزاد اسلامی چهارمین عنوان قهرمانی خود را بدست آورد و تیم های گاز فجر جم و شهرداری بندرعباس سکوهای دوم و سوم را کسب کردند.

در سال 90 شهرداری بندرعباس برای نخستین بار قهرمان لیگ برتر شد و تیم های دانشگاه ازاد و قوامین ناجا در رده های دوم و سوم را بدست آوردند.

در فصل 91 هم تیم های قوامین ناجا، شهرداری ورامین و استیل البرز عناوین اول تا سوم کسب کردند.

رکوردداران

طی یازده دوره گذشته رقابت های لیگ برتر تیم دانشگاه آزاد با کسب چهار عنوان قهرمانی، سه نائب قهرمانی و یک عنوان سومی در لیگ برتر رکورد دار است و پس این تیم پاس با سه قهرمانی و 2 نائب قهرمانی در مکان دوم قرار دارد. 

تیم های هسای اصفهان با یک عنوان قهرمانی و یک نائب قهرمانی و جوانه با یک قهرمانی و 2 نائب قهرمانی، شهرداری بندرعباس و قوامین ناجا با یک قهرمانی و یک عنوان سومی رده های بعدی را در اختیار دارند.

همچنین تیم های مناطق نفت خیز با 2 نائب قهرمانی و یک عنوان سومی، پرسپولیس و گاز فجر جم با یک عنوان نائب قهرمانی و یک عنوان سومی و ذوب اهن با 2 عنوان سومی در رتبه های بعدی قرار دارند در بین رکوردداران لیگ برتر محسوب می شوند.

پايان متن/آق
برچسب ها: تکواندو ، لیگ ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار