يک کارشناس سياست خارجي گفت: اين واقعيت غير قابل انکار است که در سياست خارجي آمريکايي‌ها و ميان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در قبال ایران هيچ تفاوتي وجود ندارد.

"حسين کنعاني‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اختلاف مواضع دولت و کنگره آمريکا بر سر تشديد تحريم‌ها علیه ايران گفت: لابی صهیونیستی در حال حاضر فشار خود را متوجه کنگره آمریکا کرده تا به این وسیله بتواند در مذاکرات هسته‌‌ای ایران اعمال نظر کند و البته تاکنون از اين راه به نتايجي دست يافته است.

وي ادامه داد: دولت اوباما سعی دارد تا به طور موقت کنگره را آرام نگه داشته و بتواند از رقابت‌های میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها استفاده لازم را ببرد.

اين کارشناس سياست خارجي تاکيد کرد: اين واقعيت غير قابل انکار است که در سياست خارجي آمريکايي‌ها و ميان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در قبال ایران هيچ تفاوتي وجود ندارد.



کنعاني‌مقدم در پايان خاطرنشان کرد: هدف اصلی آمريکايي‌ها فشار بر ایران، این است که مانع از دستيابي اين ملت به حقوق هسته‌ای خود شوند.

گفتني است؛ دولت اوباما از کنگره آمريکا درخواست کرده است که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به حالت تعویق درآورد.

اين درخواست به اين دليل عنوان شده است که توقف در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به مذاکره‌کنندگان در گفتگوهایی که در این روزها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

فشار دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران مدتی است که شدت یافته و هفته گذشته نيز بعد از آنکه گروه 1+5 با ایران مذاکره کردند، با افزایش بیشتری روبرو بوده است.

در همين زمينه قرار است کنگره آمريکا پیش‌نویس تحریم‌های جدید علیه ایران را به محض بازگشایی دولت فدرال آمریکا آماده کند که این لایحه بسیار شبیه به لایحه مجلس نمایندگان آمریکا است که با 400 رأی موافق در مقابل 20 رأی مخالف در ماه ژوئیه به تصویب رسید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار