"جین یلن" (Jane Yellen) نامزد معرفی شده رئیس جمهور آمریکا برای تصدی وزارت خزانه داری این کشور برای پاسخ دادن به سوالات سناتورهای آمریکا، در جلسه ای با حضور کمیته ویژه سنا حاضر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ جین یلن روز پنجشنبه در کمیته بانکداری سنا حضور یافت و سخن گفت. نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا که از حمایت گسترده دولت از اقتصاد آمریکا ناخرسندند و از آن انتقاد می کنند، در پی آنند که از وی پیرامون حمایت پیشینش از چنین سیاست هایی پرسش کنند.

در صورتی که "جین یلن" با تایید نمایندگان سنای آمریکا به این مقام برسد، شاید بتوان وی را قدرتمندترین زن دنیا لقب داد زیرا سیاست هایی که قرار است وی در ریاست خزانه داری آمریکا به اجرا گذارد تاثیر عمده ای در اقتصاد جهانی خواهد داشت.

در حال حاضر وعده هایی که وی در خصوص تسهیل سیاست های پولی و لزوم اتخاذ تدابیری برای ادامه رشد اقتصادی داده است ، خیال سرمایه گذاران را تا حدودی راحت کرده است.

وی در عین حال به سناتورهای آمریکایی گفته است برنامه های حمایتی دولت نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد و همین برنامه ها نیز خطرهای خاص خود را دارند و باید ضمن نظارت جدی بر اقتصاد ، این خطرها را نیز جدی انگاشت و هر چه این برنامه های حمایت دولت ادامه داشته باشند ، باید این خطرها را جدی تر انگاشت.

سی ان ان همچنین گزارش کرد به احتمال بسیار زیادی یلن به عنوان رئیس آینده خزانه داری آمریکا موفق به جلب رای موافق سنای آمریکا خواهد شد زیرا وی سابقه بسیار معتبر اقتصادی دارد و به نظر می رسد بخت وی برای کسب رای اعتماد سنای آمریکا بسیار زیاد باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار