ايران سومين كشور در خاور ميانه و هشتمين كشور دنياست كه به تكنولوژي توليد منسوج نبافته اسپانلس دست يافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: براي اولين بار در كشور ، الياف بايكو و منسوج نبافته اسپانلس در استان زنجان توليد مي شود.

معصومی افزود : ايران سومين كشور در خاور ميانه و هشتمين كشور دنياست كه به تكنولوژي توليد منسوج نبافته اسپانلس دست يافته است.

وي تصريح كرد : هم اكنون اين محصول در استان زنجان توسط گروه صنعتي نيكو با ظرفيت روزانه 65 تن توليد مي شود كه بخش عمده آن نيز صادر مي شود.

 رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان كشورهاي مقصد صادراتي اين محصول را آلمان ، فرانسه ، ايتاليا ، تركيه ، اسپانيا و ازبكستان عنوان كرد

معصومی با اشاره به مصارف اين محصول يادآور شد : اين الياف در توليد وسايل پزشكي همچون ملافه بهداشتي ، لباس هاي يكبار مصرف ويژه پزشكان و پرستاران و نيز در بخش صنعتي در توليد چرم مصنوعي ، فيلترها و سد سازي ها كاربرد دارد.

وی به اشتغال ايجاد شده در نتيجه توليد اين محصول در استان اشاره و تصریح  كرد: هم اكنون منسوج نبافته اسپانلس در دو خط در حال توليد است كه در اين بخش 70 نفر در حال اشتغال هستند.

رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه به توليد الياف دو جزئي بايكو اشاره و اضافه کرد : اين محصول نيز براي اولين بار در كشور در استان زنجان توليد مي شود كه مهمترين ويژگي آن ظرافت 4/1 دسي تكس آن مي باشد.

معصومی فنريت و قابل ارتجاعي بودن ، ظرافت و بهداشتي بودن و دو جزئي بودن آن را جزء خواص منحصر به فرد اين محصول دانست و ادامه داد : اين محصول متشكل از هسته پروپيلن و غشاء‌پلي اتيلن مي باشد

 وی با اشاره به توليد روزانه 25 تن از الياف دو جزئي در استان خاطر نشان کرد :‌ روزانه 15 تن از اين محصول به ساير كشورها صادر مي گردد/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.