امام جمعه اهواز گفت: در شکست حصر سوسنگرد نمی‌توان نقش عشایر در کنار نیروهای سپاه و ارتش را نادیده گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ آیت‌الله سیدمحمد علی موسوی جزایری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز از برگزاری مجالس پرشکوه سوگواری امام حسین (ع) و یاران باوفایش در مناطق مختلف استان خوزستان تقدیر کرد و افزود: دفاع مقدس و شهدا و رزمندگان این حرکت بزرگ باید زنده نگه داشته شوند و این وظیفه ماست که این مهم را به نحو احسن به جا آوریم.

وی با گرامیداشت سالروز شکست حصر سوسنگرد اظهار کرد: این حصر با درایت رهبری محقق شد در غیر اینصورت اهواز نیز سقوط می‌کرد و به دست دشمنان بعثی و متحدانش می‌افتاد.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در این بین نمی‌توان نقش عشایر را نادیده گرفت زیرا در کنار نیروهای سپاه و ارتش به خوبی توانستند اتحاد و انسجام یکپارچه‌ای ایجاد کنند و دشمنان را خاک مقدس سرزمینمان بیرون برانند.

وی تصریح کرد: شکست این حصر موجب شکست مفتضحانه نیروهای دشمن، توقف پیشروی به مناطق داخلی‌تر و تصرف اهواز شد.

موسوی جزایری همچنین با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی اضافه کرد: این شخصیت عالم و فرزانه در ارتقای علم فلسفه و تفسیر در مکتب تشیع نقش بسیار بزرگی را ایفا کرده و دستاوردهای بی نظیری را برای همگان به یادگار گذاشته است. علامه طباطبایی در باب فلسفه و حکمت و تفسیر مقایسه فلسفه اسلام با غرب و نقد فلسفه غرب تلاش‌های زیادی را انجام داده و عمر گرانبهایش را صرف این امور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همچنین عنوان کرد: نوشتن تفسیر المیزان را یکی از افتخارات علامه طباطبایی بوده که از فضلای سرآمد تشیع و حوزه علمیه قم بودند.

وی در پایان سالروز ارتحال علامه محمدتقی جعفری را تسلیت گفت و بیان کرد: چه خوب است دانشگاهیان از این فرصت‌ها بهره برده و آثار به جا مانده از این بزرگان را مورد مطالعه قرار دهند و به کار گیرند./س
برچسب ها: نقش ، عشایر ، بی بدیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.