مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب گفت: ملت ایران با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) توانسته‌اند برگ‌های زرینی به تاریخ پرافتخار این سرزمین بیفزایند که پیروزی انقلاب اسلامی نمونه ارزشمند و بارز این موضوع است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسینیه سیدالشهدا (ع) محله فولادی واقع در شهرستان سرپل‌ذهاب، قدیمی‌ترین حسینیه این شهرستان است و قدمت آن حدوداً به یک قرن می‌رسد.

حسین فولادی، خادم‌الحسین و مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سرپل‌ذهاب اظهار داشت: حرکت سیدالشهدا (ع) در تاریخ اسلام و در تاریخ بشریت یک اقدام بی‌نظیر است که پس از گذشت قرن‌ها هر روز بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فولادی تاکید کرد: در قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) موضوعات مختلفی وجود دارد و درس‌های آموزنده آن تا ابد ماندگار خواهد بود که یک پشتوانه قوی، محکم و کامل برای ارائه مبانی و اصول ارزشمند انسانی به بشریت است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ارادت ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، گفت: ایرانیان همواره ارادت خویش را به اهل بیت (ع) نشان داده‌اند و با الگوبرداری از شخصیت و رفتار ائمه اطهار (ع)، جزو بهترین مردمان در جهان بوده‌اند.

مسئول حسینیه سیدالشهدا (ع) سرپل‌ذهاب با تاکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) ظرفیت عظیم و بی‌بدیل انسان‌سازی هستند، افزود: هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت را در اختیار دارند تا زیباترین مفاهیم و آموزه‌های بشری را با شیوه‌ای صحیح به نسل جوان منتقل کنند.

فولادی خاطرنشان کرد: ملت ایران با الگو گرفتن از قیام امام حسین (ع) توانسته‌اند برگ‌های زرینی به تاریخ پرافتخار این سرزمین بیفزایند که پیروزی انقلاب اسلامی نمونه ارزشمند و بارز این موضوع است.

وی اذعان داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌توان صراط مستقیم را با استفاده از آموزه‌های دین اسلام به افراد جامعه و جوانان نشان داد.

فولادی عنوان کرد: روحانیت نقش موثری در جامعه و برگزاری مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) دارد، چراکه علما و روحانیان با اشراف خود به موضوعات دینی، مسائل شرعی و واقعه عاشورا را برای مردم بیان می‌کنند و موجب می‌شوند مردم از این حرکت عظیم، درس‌های زیادی فرا بگیرند.

این استاد دانشگاه مداحی را عرصه مدیحه‌سرایی اهل بیت (ع) دانست و متذکر شد:‌ مداحان می‌توانند با اشعار مناسب موجب جذب جوانان به‌سوی هیئت‌ها شوند./ج1

برچسب ها: عاشورا ، عزاداری ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.