وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه ابراز اطمینان کرد قرارداد تجارت آزاد میان آمریکا و کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام تا پایان سال نهایی خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ جیکوب لو در پکن به خبرنگاران گفت‌:«با اینکه برخی کارها هنوز باقی مانده است ولی گفتگوهای من باعث ایجاد این امیدواری می شود که هنوز بتوانیم قرارداد مربوط به مشارکت دوسوی اقیانوس آرام را امسال نهایی کنیم.» 

در کنار آمریکا، یازده کشور دیگر از قبیل استرالیا، ژاپن، مالزی و مکزیک نیز دراین قرارداد حضور خواهند داشت. با این حال برخی قدرت های منطقه ای از قبیل چین و نیز اندونزی، به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا، دراین قرارداد جایی نخواهند داشت. 

لو این سخنان را در پایان سفر منطقه ای به کشورهای ژاپن، سنگاپور، مالزی، ویتنام و چین بیان کرد. وی گفت‌:«در همه پایتخت ها، این امر مشخص بود که آنها این قرارداد را به نفع خود می دانند.»باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز گفته است این قرارداد که بیش از 40 درصد اقتصاد جهان را در بر خواهد گرفت باید تا پایان امسال نهایی شود. 

چین و اندونزی نیز با استفاده از فعالیت های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) سرگرم اجرای طرح هایی برای به ثمر قراردادی رقیب با حضور شانزده کشور منطقه هستند. وزیر خزانه داری آمریکا همچنین از بیانیه نشست کمیته مرکزی حزب خلق چین در زمینه تلاش برای ایجاد اصلاحات اقتصادی عمیق و فرصت دادن به بازارها در زمینه تخصیص منابع استقبال کرد. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار