عزاداران دوستدار اهل بیت (ع) در لبنان به مناسبت عاشورای حسینی در بعلبک و هرمل مراسم عزاداری برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ علی یزبک خبرنگار این شبکه در گزارشی از این مراسم به حضور گسترده اهالی این مناطق در مراسم عزاداری اشاره کرد و افزود: تهدیدات امنیتی و اقدام گروه های مسلح در سوریه به حمله موشکی به مناطق نبی شیت و دیگر مناطق مانع از حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری نشد. بر همین اساس شمار زیادی از اهالی مناطق و روستاهای اطراف بعلبک برای شرکت در مراسم عزاداری خود را از ساعات اولیه صبح به این شهر رساندند. برخی از عزاداران با پای پیاده و در حالی که حتی کفش به پا نداشتند خود را به حرم حضرت خوله دختر امام حسین (ع) رساندند. 

همه ورودی های بعلبک شاهد سیل عزاداران بود که دسته دسته وارد شهر می شدند. گروه های پیشاهنگی پیشاپش عزاداران حرکت می کردند و گروه دیگری از افراد نیز تصاویر شهدا و پرچم های سیاه را که روی آنها عبارت «یاحسین» نوشته شده بود با خود حمل می کردند. شیخ محمد یزبک رئیس هیأت شرعی حزب الله لبنان نیز به همراه تعدادی از مسئولان بعلبک در جمع عزاداران در این منطقه حضور داشتند. 

حزب الله لبنان در هرمل نیز مراسمی به مناسبت عاشورا برگزار کرد. این مراسم از مقابل مجتمع سید الشهدا آغاز شد و تعدادی از افراد در حالی که پیشاپیش عزاداران حرکت می کردند پرچم حزب الله و تصاویری از امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و نیز امام موسی صدر و عماد مغنیه و... را با خود حمل می کردند. گروهی از شرکت کنندگان نیز تصاویری از شهدای منطقه هرمل را با خود حمل می کردند. 

حسین الحاج حسن وزیر کشاورزی دولت موقت لبنان نیز به همراه شماری از مسئولان منطقه در جمع عزاداران حضور داشتند. در همین حال زنان نیز مشارکتی گسترده در این مراسم داشتند. حسین الحاج حسن در سخنانی در جمع عزاداران بر وحدت اسلامی تاکید کرد و افزود: هدف ما نابود کردن برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و تکفیری هاست. تعداد شرکت کنندگان در این مراسم بخصوص در منطقه بعلبک بسیار قابل توجه بود به گونه ای که تعداد شرکت کنندگان دهها هزار نفر برآورد شده است. 

انتهای یپام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار