شهرستان زرند در عاشورای حسینی یکپارچه غرق در ماتم و عزا شد و مردم عزادار به ویژه جوانان و نوجوانان از نخستین ساعات بامداد در قالب هیئت های مذهبی با حضور در مساجد، حسینیه ها ،تکایا و مکانهای عمومی پس از قرائت زیارت عاشورا در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان عزاداران زرندی به همراه مسئولان با حضور در میدان فردوسی زیارت ناحیه مقدسه را به عشق حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان قرائت و به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهداء(ع) نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند .

حضور کودکان با لباسهای مخصوص و پیشانی بند حال و هوایی خاص داشت. بسیاری از جوانان و نوجوانان در دستجات عزاداری با پای برهنه حضور داشتند.

بسیاری از بیماران و کهنسالان با عصا و ویلچر و به عشق حضرت امام حسین(ع) خود را به مراسم عزاداری رساندند . همچنین سوگواران ولایتمدار و پیروان اهل بیت(ع) در شهرهای خانوک ،ریحان شهر و یزدان شهر ، بخش ها و روستاهای این شهرستان در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی (ع) و یاران باوفایشان با به راه انداختن دستجات سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند. در عاشورای حسینی مکان های مذهبی از جمله امامزاده عبدالله مطهر آباد نیز شاهد حضور خیل عظیم هیئت های مذهبی و دستجات سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت حضرت امام حسین (ع) بود.

در برخی روستاهای این منطقه عزاداران حسینی در سوگ واقعه جانسوز کربلا با برپایی آیین های عزاداری و روضه خوانی در فضایی معنوی و عشق به حضرت امام حسین (ع) به سوگ شهادت تشنه لبان کربلا نشستند. در این آیین روحانیان و سخنرانان فلسفه قیام عاشورا را تبیین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مرثیه سرایی کردند./س

گزارش از: علی نجف پور


برچسب ها: سوگوار ، عاشورا ، نماز ، شهیدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.