نارضایتی مردم فرانسه و ناکارآمدی های دولت این کشور به حدی است که برخی محافل سیاسی از ضرورت ترمیم کابینه سخن به میان می آورند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه خبری فرانس 24 ؛ این شبکه درگزارشی به بررسی افزایش نارضایتی و ناخرسندی مردم فرانسه از عملکرد "فرانسوا اولاند" رئیس جهمور و "ژان مارک ارو" نخست وزیر این کشور پرداخت و با استناد به نتایج یک نظرسنجی اعلام کرد هم اکنون 75 درصد مردم کشور از عملکرد اولاند راضی نیستند.40 درصد نیز به شدت ناراضی هستند و تنها 21 درصد از عملکرد رئیس جمهور کشورشان راضی هستند.

درباره" ژان مارک ارو" نخست وزیر فرانسه نیز 75 درصد از عملکرد وی ناراضی هستند و تنها 23 درصد کارنامه او را درمدتی که سمت اجرایی فرانسه رابرعهده داشته است قبول دارند.
این آمار و ارقام نشان می دهد نارضایتی های اجتماعی در فرانسه و در اعتراض به مسئولان این کشور در حال افزایش است و سئوالی که مطرح می شود این است که رئیس جمهور برای مقابله با این وضع چه آزادی عملی در اختیار دارد؟

"اولاند" در این باره می گوید هدف او و دولت او این است که منحنی فزاینده افزایش بیکاری را برای همه جمعیت فعال کشور برعکس کند. به همین علت هم بر سیاستی که در این خصوص در پیش گرفته است تاکید می ورزد.

اما برخی فعالان سیاسی در فرانسه از جمله نادین اورمان یکی از نمایندگان جنبش های صنفی فرانسه در این باره می گوید دولت تاکنون هیچ گونه واکنشی درباره خبر بسته شدن تاسیسات صنعتی کشور نشان نداده است. وی افزود بسته شدن این تاسیسات به معنای آن است که به شمار بیکاران کشور،یک عده دیگر افزوده می شود.

"کریستیان جاکوب" رئیس گروه نمایندگان حزب اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه درمجلس ملی این کشور نیز می گوید فرانسوا اولاند رئیس جمهوری شل، ضعیف و بدون اقتدار است.رئیس جمهوری که ازنظر نداشتن محبوبیت مردمی رکود همه رئیس جمهور های فرانسه را از اول تاکنون شکسته است.
وی خطاب به "ژان مارک ارو" نخست وزیر فرانسه نیز گفت شما درراس دولتی بی اقتدار هستید.

ناکارآمدی ها در دولت فرانسه به حدی است که برخی از محافل سیاسی از ضرورت ترمیمم کابینه سخن به میان می آورند.«آن ایدالگو» نامزد حزب سوسیالیست فرانسه برای سمت شهرداری پاریس در این باره بدون آنکه از ترمیم کابینه نامی ببرد به طور سربسته به این ضرورت اشاره می کند و می گوید برای آنکه اعتماد مردم کشور به دولت بازگردد باید هر چه سریع تر تغییراتی در دولت صورت گیرد.

"برنار ماری" روزنامه نگار نشریه شارلی ابدو در پاسخ به سئوالی با همین مضمون که آیا لازم است دولت کنونی فرانسه ترمیم شود می گوید این کار نباید اکنون انجام گیرد.وی با تایید اینکه اوضاع اقتصادی ومالی در فرانسه وخیم تر شده است می گوید اولاند تاکنون بر آنچه وعده داده است استوار مانده است و بر تحقق آنها تلاش خواهد کرد. در نتیجه اگر ترمیمی هم قرار است انجام گیرد باید این کار در آینده انجام گیرد.

وی افزود "اولاند" اولویت های اقتصادی برای خود در نظر گرفته است که برای تحقق آنها تلاش می کند.ازجمله این اولویت ها می توان به متوازن کردن بودجه عمومی کشور،کاهش کسری بودجه و کاهش بیکاری اشاره کرد. روشن است برای تحقق این اهداف باید مالیات ها را افزایش داد و وقتی مالیات ها افزایش پیدا می کند نارضایتی مردم نیز افزایش می یابد.

"فیلیپ مانیئر" کارشناس مسائل اقتصادی نیز در این باره می گوید درست است انتقادهایی بر "اولاند" وارد است اما نمی توان گفت که وی سیاستمداری کارکشته نیست. او مانند فرانسوا میتران معتقد است هیچ کاری را نباید تحت فشارهای سیاسی یا انتقاد دیگران انجام داد.
وی می گوید نتایج نظرسنجی ها نیز زیاد مهم نیست . چه آنکه در گذشته سیاستمدارانی بوده اند که مردم در نظرسنجی ها نظر موافقی درباره عملکرد آنها نداشتند اما در پایان، آنها کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.حتی در برخی موارد افرادی که در نظرسنجی ها در صدر جدول قرار گرفته اند، در نهایت عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار