بر اساس گزارش انجمن ملی ساخت و ساز ایتالیا،‌ بهره‌مندی از تسهیلات بانکی بمنظور خرید خانه در ایتالیا غیر ممکن و تقریبا به یک سراب تبدیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ پائولو بوتزتی، رئیس انجمن ملی ساخت و ساز در ایتالیا به مناسبت "روز خانه" گفت: بهره‌مندی از تسهیلات بانکی به منظور خرید خانه در ایتالیا غیر ممکن و تقریبا به یک سراب تبدیل شده است، چرا که میزان مالیات‌ها به شدت افزایش یافته و بازار اجاره نابسامان شده و هیچ طرح ساختمانی اجتماعی در کشور وجود ندارد.

در همین زمینه و بر اساس اعلام گزارش انجمن ملی ساخت و ساز ایتالیا، با این شرایط، همه خانواده‌های ایتالیایی دچار لطمه شده‌اند.

به طوری که از سال2007  تا 2011 میلادی، اعطای تسهیلات بانکی به منظور خرید خانه بیش از 60 درصد کاهش یافته و از 62 میلیارد و 700 میلیون یورو به 24 میلیارد و 700 میلیون یورو کاهش یافته است.

در 6 ماهه اول سال 2013 میلادی وضع بدتر از قبل شده و میزان اعطای تسهیلات بانکی خرید خانه در مقایسه با سال 2012 میلادی، 18 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، مالیات در نظر گرفته شده برای خانه دوم نیز از سال 2012 تا 2014 میلادی، به میزان 21 درصد افزایش یافته است.

انجمن ملی ساخت و ساز ایتالیا در پایان گزارش خود نوشته است، داشتن خانه همیشه به عنوان حقی مسلم در نظر گرفته شده است؛ اما دست کم از 15 سال پیش تا کنون، در ایتالیا طرحی برای قشر ضعیف جامعه وجود ندارد.

با این حال، حدود 650 هزار درخواست منزل مسکونی در ایتالیا بدون پاسخ باقی مانده است.

برچسب ها: ایتالیا ، بحران ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار