عضو هیئت امنای سازمان انرژی هسته ای گفت:بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور ایران عضو معاهده NPT است و بر اساس آن انرژی هسته ای حق ماست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، رسول خدابخش در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز افزود: جمهوري اسلامي ايران براساس مصالح و اهداف بلندمدت خويش سياست بهره‌مندي از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را در دستور كار خود قرار داده است، موضوعي كه نه تنها هيچ مخالفتي با معاهدات بين‌المللي ندارد بلكه در معاهده «منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي» N.P.T تصريح شده است كه كشورهاي عضو اين معاهده يعني «همپيمانان» موظفند در اين مسير به يكديگر كمك كنند.

وی ادامه داد: همه اعضاء این معاهده متعهد می گردند که تبادل هر چه وسیع تر تجهیزات، مواد دانش و اطلاعات فنی را جهت مصارف صلح جویانه انرژی هسته ای تسهیل کرده و حق شرکت در این مبادلات را دارند.

وی افزود: استکبار جهانی با چهره های مختلفی از حق ایران در استفاده صلح آمیز هسته ای جلوگیری کرده است به گونه ای که گاه با چهره محبت آمیز و گاه با تهدید در مقابل پروژه هسته ای سنگ اندازی کرده است.

خدابخش با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل گفت: اوباما با بیان نظر مقام معظم رهبری و فتوای ایشان مبنی بر غیر شرعی بودن استفاده از بمب هسته ای گفت رهبر جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه عمل و اجرا این حرف را ثابت کند و این نشان از این دارد که اوباما کوچکترین شناختی از اسلام و فقه ندارد.

فناوری صل آمیز هسته ای، پروتکل کیوتر، پروتکل الحاقی و معاهده ان پی تی از جمله موضوعاتی بود که پروفسور خدابخش در سخنرانی خود به آنها پرداخت.

همچنین وی بایدها و نبایدهای فعالیت هسته ای ایران و مذاکرات هسته ای کشورمان را مورد بررسی قرار داده و به سوالات کتبی و شفاهی دانشگاهیان تبریز پاسخ گفت./س

برچسب ها: انرژی ، هسته ای ، مسلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۸:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
خیلی عالی بود