روزانه بیش از 50 هزار نفر از مردم شهرستان سیرجان میهمان سفره‌های حسینی هستند.

به گزارش گروه  استانهای باشگاه خبرنگاران، همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی مجالس و محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) نذورات و سفره‌های حسینی نیز رونق بیشتری می‌یابند و هر کس سعی دارد تا برای تبرک از این برکت بهره ببرد.

با برپایی سفره‌های حسینی توسط هیئت‌ها و مجالس مختلف روضه امام حسین (ع) در شهرستان سیرجان، روزانه بیش از 50 هزار نفر از مردم اطعام می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید‌محمود حسینی امام جمعه سیرجان اظهار داشت: دهه اول محرم را مردم با اعتقاد به نذر و نذورات و اطعام برای عزاداران حسینی،‌ سفره‌های نذری‌ پهن می‌کنند تا بتوانند بدین گونه ارادت بیشتری را به حضرت امام حسین (ع) داشته باشند.

وی گفت‌: وقفیات برای اطعام نیز بخشی از این سنت حسنه را انجام می‌دهد که بیانگر اعتقادات مردم این شهرستان نسبت ‌به اطعام در ایام محرم است.

مهدی قنبری یکی از اشخاصی است که در دهه اول محرم سفره نذری پهن می‌کند اظهار داشت:‌‌ اعتقاد قلبی و ارادت به امام حسین (ع) قابل قیاس با هیچ‌چیز نیست و هر‌کس‌ می‌خواهد به گونه‌ای بهتر این ارادت خود را ثابت کند تا در آخرت هم یارش حسین‌بن‌علی (ع) باشد.

وی گفت‌: ‌هفتم محرم هر سال بیش از 3 هزار نفر را بر سفره می‌نشانم و این اقدام را از 50 سال پیش که فقط با ذبح یک بره انجام می‌شد، آغاز کردم.

قنبری ابراز داشت: اکنون بیش از 20 بره نذر امام حسین (ع) می‌کنیم و وصیت کرده‌ام پس از زندگی‌ام نیز فرزندانم این سفره را جمع نکنند و باشد که امام حسین (ع) قبول کند و شفیع ما باشد.
برچسب ها: کرمان ، سیرجان ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.