رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و آموزش عالی استان فارس، گفت: برخی برای رسیدن به اهداف خود به دنبال مصادره و منفعل کردن وزارت علوم هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و آموزش عالی استان فارس، اظهار داشت: از وزیر علوم انتظار نداشتیم که به وعده‌های خود مبنی بر استفاده نکردن از نیروهای مسئله‌دار در دانشگاه‌ها و آموزش عالی عمل نکند.
 
وی با اشاره به اینکه عده‌ای فریب خورده، 11 میلیون اختلاف رای را در سال 88 نادیده گرفته و این تعداد را تقلب و دروغ عنوان کردند، افزود: بیش از 30 هزار استاد بسیجی و دانشجو اجازه نمی‌دهند که فضای دانشگاه از وجود چنین عناصری دچار التهاب و تشنج شود.
 
رئیس بسیج اساتید کشور تصریح کرد: بسیج اساتید اصلاح‌طلبان را از خود دانسته اما فتنه‌گران و غرب‌گراها که برای دست‌یابی قدرت در مجلس با دشمن هم‌نوا می‌شوند از ما نیستند.
 
صلاحی اضافه کرد: به روشنفکران غرب‌گرا که بر این باور هستند که ارتباط با آمریکا دموکراسی می‌آورد، باید رویداد مصر را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند تا از اشتباه خود بیرون آیند.
 
وی ابراز داشت: تاریخ و اتفاقاتی که در کشور روی داده است، نشان می‌دهد که به آمریکا نباید اعتماد کرد، چراکه هیچ‌گاه به تعهدات و عهده‌های خود نسبت به دیگر کشورها وفا نکرده است.
 
رئیس بسیج اساتید کشور افزود: در راستای مقابله با توطئه‌های استکبار، شعار مرگ بر آمریکا برای ایران اسلامی قدرت بین‌المللی به بار آورده و این شعار تا درون کوچه‌های این کشور راه افتاده است.
 
صلاحی اظهار داشت: بیش از پنج قرن دنیا زیر سلطه غرب رفته و نیز محرک اصلی وقوع جنگ در بوسنی، عراق علیه کویت، سوریه و نیز جنگ‌های داخلی در افغانستان و دیگر کشورها آمریکا بوده است.
 
وی ادامه داد: کشوری که در 76 مملکت جهان حضور نظامی داشته و مطرح کردن انرژی هسته‌ای ایران برای آمریکا یک بهانه‌ای بیش نیست و بیشتر به فکر منافع خود است اما بعضی‌ها در کشور دیر متوجه این ترفند استکبار می‌شوند.
 
رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه جهان منتظر یک حرکت، حرف و ایده جدید از سوی ایران است، یادآور شد: استقلال‌طلبی، موقعیت جغرافیایی و راهبردی، ارائه طرح نظم نوین جهانی، توان فرهنگی برگرفته از اسلام، اعتماد به نظام اسلامی، نقش مقام معظم رهبری در معادلات سیاسی و اجتماعی و دست‌یابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از مهم‌ترین شاخصه‌ها و ظرفیت‌های بالا در ایران اسلامی است.
 
صلاحی عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌های کشور در عرصه بین‌المللی، هنوز دولتی هم‌طراز با جمهوری اسلامی روی کار نیامده است و علت آن مشکل در قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه است، چراکه زمانی بعضی از مسئولان به قدرت می‌رسند دچار خودشیفتگی و خودبزرگ‌بینی می‌شوند.
 
وی در مورد اصلاح دانشگاه از درون، گفت: تولید فکر و نظریه در حوزه علوم‌انسانی امکان‌پذیر نیست چرا که در این حوزه نظریه غرب حاکم است.
 
رئیس بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف خود در دانشگاه‌ها، حدود 180 نظریه محوری در حوزه‌های گوناگون مورد نقد و بررسی قرار گرفته که از این تعداد 70 نظریه در تابستان سال جاری داوری و پذیرفته و وارد دانشگاه می‌شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار