به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 به مناسبت سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان فلسطین اجرای پرده خوانی عاشورایی برگزار می شود.

 به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، به منظور احیای ارزش های فرهنگ عاشورایی ، مراسم پرده‌خوانی عاشورایی ، با حضور مرشد میرزاعلی از ابتدای هفته جاری تا روز سه شنبه، قبل و بعد از نماز مغرب در تقاطع بلوار کشاورز و خیابان فلسطین برگزار می شود.

این مراسم به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 در راستای ضرورت زنده نگه داشتن سنن ملی - مذهبی و با هدف شناساندن وقایع کربلا و شخصیت های دخیل در آن اجرا می شود . مرشد محسن میرزاعلی پرده‌خوان این برنامه، به مرثیه‌خوانی هم خواهد پرداخت و یک نوازنده نیز وی را همراهی خواهد کرد.

از جمله این پرده خوانی ها می توان به پرده خوانی "شهادت حضرت علی اکبر (ع)"، "طفلان مسلم" "حضرت زینب(س)" و " مصیبت حضرت رقیه(س)" اشاره کرد که در این ایام اجرا می شود.

گفتنی است ، پرده خوانی نوعی قصه گویی نمایشی ایرانی و مذهبی است که در آن پرده خوان یا همان راوی با استفاده از تصاویر منقوش بر پرده به روایت می پردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار