فرماندار شوش گفت: آیین یکصد ساله شیبه خوانی و تعزیه میدانی شهادت امام حسین (ع) امسال نیز با همان عظمت پیشین در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اهواز؛

عبدالرضا سعیدی نیا  گفت: شهرستان شوش از حدود یکصد سال پیش محل برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی در کل کشور است که به همین دلیل هر ساله در ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا خیل عظیمی از مشتاقان را به سمت خود جلب می کند.

وی در باره استقبال از عزاداران و علاقه مندانی که از سراسر استان برای تماشای این تعزیه و عزاذاری امام حسین (ع) به این شهرستان می آیند، تصریح کرد: این شهرستان آمادگی کامل پذیرایی از زایران را دارد و در این راستا هماهنگی های لازم صورت گرفته است که هیات های مذهبی این شهرستان در این خصوص نقش بسزایی دارند.

فرماندار شوش عنوان کرد: این آیین بزرگ تعزیه خوانی در روزهای 22 و 23 آبان ماه جاری و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در ورودی شهر شوش برگزار می شود.

تعزیه بزرگ شهرستان شوش با قدمت یک قرن هر ساله و با حضور پیشکسوتانی با سابقه اجرایی 40 ساله در این شهرستان برگزار می شود که اجرای آن در حدود 10 ساعت طول می کشد و با بهره گیری از شبیه خوانی حدود دو هزار نفر به بزرگترین تعزیه میدانی در کل کشور تبدیل شده است./ب

 


برچسب ها: بزرگترین ، تعزیه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.