رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تشکیل پانل ویژه‌ی مدل و متدولوژی برنامه پزشک خانواده تحت عنوان ارزیابی و آسیب شناسی نسخه‌ی 02 در همايش سال گذشته انجمن آسیب شناسی سرآغاز خوبی برای تحرکات علمی- صنفی کشور با آثار نقش آفرین بود که می تواند به عنوان يك الگو در ساير همايش هاي علمي كشور نيز مورد توجه قرار گيرد .

به گزارش  خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی در پانزدهمين همايش ساليانه انجمن آسيب شناسي ايران در سالن همايش‌هاي رازي با تقدیر از توسعه علمی و ارتقای سطح دانش رشته آسیب شناسی در کشور گفت: اين امر با مدد و تلاش علمي روز افزون متخصصان پاتولوژيست كشور در اقصي نقاط کشور حاصل شده است.

وی با استناد بر آمار، رشته‌ی آسیب شناسی را جزو کمترین حوزه ها در بحث شكايات پزشكي برشمرد و افزود: حال آن که این بخش می تواند بالقوه از شکننده ترین بخش های پزشکی باشد.

دکتر زالی رشد و تكامل در هر دو حوزه مهارتی و دانشي در رشته آسیب شناسی در سال های اخیر را حیرت انگیز دانست و گفت: می توان ادعا کرد این گروه از پزشكي از علمی ترین و فعالترين رشته های پزشکی در کشور هستند.

دکتر زالی یادآور شد: طي سال‌های اخیر رشته آسیب شناسی و پاتولوژی به مرزهای نوین دانش در کشور رسیده ولي لازم است با استفاده از ظرفيت هاي فن آوري هاي نوين در حوزه رشته آسيب شناسي از قبيل پرتوميكس و سيستم بيولوژي ظرفيت هاي جديدتري را نسبت به قبل در حوزه تشخيصي فراهم نمود، بر اين اساس نقش متخصصين آسيب شناسي در موارد علمي و درماني در كشور بيش از گذشته بايد مورد تاييد و تسريع قرار گيرد و نقش فعالانه تري براي اين گروه از همكاران در فرايندهاي تشخيص قطعي در بخش هاي دولتي و خصوصي فراهم گردد.

رئيس كل سازمان نظام پزشکی همچنين در حاشيه برگزراي جشنواره بزرگداشت دكتر مسلم بهادري، وي را از اساتید و شخصیت‌های ارزنده در حوزه آسیب شناسی پزشکی دانست و یادآور شد: دکتر بهادری از اساتید بزرگوار علمی هستند که حضور آنها در صحنه های اجتماعی نيز همانند وجه علمي آنان تاثیرگذار بوده و بی تردید ايشان از ذخایر علمی کشور محسوب می شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پزشکی ، علمی ، پاتولوژی ، رشته ، آمار ، مدل ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار