جريمه و قطعي آب در انتظار مشترکاني که بدون توجه به اخطارها همچنان مصرف کننده بي رويه آب هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قائم مقام وزير نيرو درباره چگونگي برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: برنامه وزارت نيرو در مرحله نخست اطلاع رساني و ارشادي است اما چنانچه مشترکان پرمصرف به اخطارها توجه نکنند، جريمه و قطع آب در انتظار آنان خواهد بود.

ستار محمودي با بيان اينکه نزولات جوي به نسبت فصل تاخير دارد و نسبت به پارسال هم کمتر شده است افزود: بارندگي ها نسبت به ميانگين سالها 17 درصد و روان آبها نيز  40 درصد کمتر است.

وي گفت:‌ کمبود نزولات آسماني و روان آبها در برخي کلان شهرها به ويژه تهران وضع حاد تري دارد.

قائم مقام وزير نيرو منطقي ترين شيوه براي قرار نگرفتن در تنگناي آبي را مديريت بهينه منابع موجود دانست و افزود: وزارت نيرو از دو راه درپي مديريت بهينه منابع موجود است.

وي کاهش فشار را در ساعاتي که مصرف آب کمتر است يکي از اين راهها دانست و گفت: اصلاح و تغيير برخي خطوط انتقال آب، اتصال شبکه آبرساني شرق به غرب تهران  از ديگر اقدامات وزارت نيرو براي مديريت شرايط کنوني است.

محمودي با بيان اينکه کم آبي و کم فشار بودن آب در مناطق، دو مقوله جداي از يکديگر است اظهار داشت: اگر منطقه اي به مدت طولاني کم فشار باشد به معني آن است که با کم آبي مواجه شده است.

قائم مقام وزير نيرو با بيان اينکه برغم کاهش نزولات و کمبود منابع آبي با افزايش مصرف نسبت به مدت مشابه سالهاي گذشته مواجه هستيم بر ضرورت صرفه جويي در مصرف آب تاکيد کرد.

وي افزود: با وجود خنک شدن هوا مصرف آب همچنان بالاست و براي گذر از شرايط   نامطلوب کنوني بايد مصرف بهينه آب جدي گرفته شود.

محمودي گفت : اگر چه وزارت نيرو ‌تمهيداتي انديشيده است اما براي پيشگيري از مشکلات ناشي از کم آبي صرفه جويي شهروندان لازم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: جریمه ، قطع ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار