مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان صرفه جویی آب مردم استان را بزرگترین حمایت آنها برای عبور از بحران خشکسالی دانست.

مرتضی عزالدین امروز صبح در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران همدان گفت: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در روز کشورمان ، 184 لیتر و در جهان 120 لیتر است .
وی امسال از کاهش مصرف آب مشترکان این شرکت در مقایسه با سال های گذشته خبرداد و گفت : امسال علی رقم کاهش 44 درصدی بارندگی ها ، بالارفتن 7 درجه ای دمای هوا ، افت آب های زیر زمینی و اضافه شدن 10 هزار مشترک جدید در استان مصرف آب شهروندان استان کاهش چشمگیری داشته است.
وی از کاهش 150 لیتر در ثانیه ای مصرف آب همدانی ها در شهریور ماه در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت: ما امسال با بحران خشکسالی مواجه بودیم و این امر باعث افت 4 متری آب های زیر زمینی  و کاهش 20 میلیون متر مکعبی سد اکباتان شد.
عزالدین همکاری مردم در تابستان امسال را مهمترین عامل برای نداشتن تابستانی بدون قطعی برای شهروندان استان دانست و گفت:ما امسال هم باید برنامه ریزی کافی برای ذخیره و تامین آب در تابستان سال 93 داشته باشیم و اگر چه امسال بارندگی های متعادلی در مقایسه با پارسال داشته ایم اما صرفه جویی و کاهش مصرف آب شهروندان در هر فصلی می تواند ما را در تامین و هزینه های آبرسانی کمک کند.
هم اکنون نزدیک به 10 استان کشور کمتر از میانگین مصرف روزانه ی هر نفر در کشورمان مصرف آب دارند و شهروندان مشهدی با روزانه به ازای هر نفر 135 لیتر بیشترین مصرف وشهروندان شیرازی با 308 لیتر در روز بیشترین مصرف آب را در کشور دارند./ب
برچسب ها: سرانه ، مصرف ، لیتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.