دانشجويان دانشگاه‌هاي مشهد با صدور بیانیه‌‌اي از دستگاه دیپلماسی کشور خواستند هتک حرمت به بارگاه حضرت زينب (س) را از مجامع بين‌المللي پيگيري کنند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بيانيه تجمع کنندگان معترض به هتک حرمت حرم حضرت زینب (س) به شرح زير منتشر شد.
 
 متن اين بيانيه به شرح ذيل است: ‌

جنایات و حملات ترویستی اخیر که توسط گروه‌های تندرو سلفی در سوریه رخ داده است باری دیگر هتک حرمت و جسارت به حرم قدسی حضرت زینب (س) صورت گرفته است.
 
مدتی است که جنایتکاران صهیونیست به همراهی و پشتیبانی کشورهای چون امریکا، انگلیس، فرانسه و با مساعدت هم‌پیمانان و غلامان حلقه‌به گوشی از جمله عربستان سعودی و قطر اقدام به ایجاد شروش و جنگ‌های داخلی و فرقه‌ای کرده و هر روزه از طریق ارسال تسلیحات و اعزام نیروهای تندرو تروریست از مرزهای مختلف قصد سرنگونی نظام حق‌طلب سوریه را دارند.
 
ملتی که پابه‌پای مقاومت اسلامی در خط مقدم حق‌طلبی و جنبش ضد صهیونیستی نام و آوازه‌ای دیرینه داشت امروز دچار جنگ داخلی و فرقه‌ای شده که نتیجه آن عدم صلح و ثبات و امنیت داخلی می‌باشد و این همان هدفی است که اسرائیل به دنبال آن سال‌ها برنامه‌ریزی کرده است. رژیم علوی سوریه نوک پیکان حمله رژیم اشغالگر در جهت ایجاد خاورمیانه‌ای نو از طریق تضعیف و مصادره کشورهای منطقه است.

این بیانیه تصریح می‌کند در واقع این مقطع زمانی همان پیچ تاریخی است که همواره مقام معظم رهبری در صحبت‌های اخیر خود بدان اشاره داشته‌اند.
 
 
قدرت‌های پوشالی که همواره با تهمت‌های ساختگی و بی‌اساس جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان ناقض حقوق بشر  و طالب سلاح هسته‌ای می‌پندارند امروز با ارسال سلاح و تقویت ترویسم در منطقه نه تنها باعث کشته و آواره شدن هزاران انسان بی‌گناه شده‌اند بلکه اولین اصل و مبنای حقوق بشر و روابط بین‌المللی را که عدم توسل به زور و تجاوز به حقوق و امور داخلی کشورهاست را زیر پا نهاده است.
 
این همان نوعی از امپریالیسم نوین است که در رأس اهداف نظم نوین جهانی به بهانه دموکراسی و حقوق بشر در کشورهای حق‌طلب تحمیل می‌گردد.

گروه‌های مسلح تروریستی و تکفیری در سوریه نه تنها بر ضد حریم و صلح و امنیت مردم مظلوم سوریه دست به جنایت زده‌اند بلکه اخیرا به بارگاه حضرت زینب (س) که مقامی مقدس برای شیعیان جهان است حمله کرده و حرمت این قبلگاه شانی را زیر پا نهاده‌اند.
 
همچنين در این بیانیه‌ از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست کردند اينگونه اقدامات را سریعاً  پیگیری و در مجامع بین‌المللی عنوان کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار