در این جلسه با ۵ مرحله مهندسی مجدد BRT آشنا خواهید شد.

به گزارش خبرنگار اورژانس آی تی باشگاه خبرنگاران؛ در مهندسی مجدد ۵ مرحله را مد نظر قرار می‌دهیم. 

۱-برنامه ریزی: می‌توان گفت در این مرحله سازمان اقدام به بررسی مشکل و ارائه راهکارهای آغازین می‌نماید. علاوه بر این متقاعد نمودن رهبری سازمان جهت پشتیبانی و حمایت مالی از پروژه مهندسی مجدد از الزامات این مرحله است. علاوه بر آن فرهنگ تغییر در سازمان و مشخص کردن حد و مرز و انتخاب پروژه لازم می‌باشد. در این مرحله مدیرتی تغییر شروع می‌شود. 

۲-تجزیه تحلیل و بررسی روند مهندسی مجدد: در این مرحله اعضای گروه اقدام به الگوبرداری از سازمان‌های دیگر، انجام مصاحبه با کارکنان و مدیران سازمان، جمع آوری اطلاعات و مشخص کردن وضعیت موجود می‌نمایند. 

این مرحله به عنوان مرحله ادامه تغییر مدیریت نامیده می‌شود. 

۳-بهبود و طراحی: می‌توان گفت در این مرحله با استفاده از نظرسنجی از کارکنان و مدیران ارشد، نظرات و ایده‌های دقیق دریافت شده و چشم اندازهای جدید سازمان مرور می‌گردد و براین اساس فرآیندهای جدید برمبنای قابلیت‌های تکنولوژی مورد تحلیل و تجزیه قرار می‌گیرند و مجوزهای لازم از رهبری سازمان اخذ می‌گردد. این مرحله به عنوان انجام مدیریت تغییر نامیده می‌شود. 

۴-پیاده سازی: در این مرحله ارتباطات و روابط عمومی نقش مهمی در پیاده سازی تغییرات و تطبیق محیطی آن دارد. در این قسمت طرح تفصیلی اجرا شده و برنامه‌های آموزشی به شکل تخصصی و گسترده‌تر در تمامی سطوح داخل و در صورت لزوم خارج از سازمان به اجرا در می‌آیند در این مرحله مدیریت تغییرات پیاده سازی شده است. 

در جلسه آینده با ادامه مهندسی مجدد و فعالیت اصلی فناوری اطلاعات در پیاده سازی BRPآشنا خواهید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.