کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ماليدن آب انگور تازه روي پوست صورت باعث شادابي، جواني و شفافيت چهره مي‌شود.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: انگور دارای مقادیر قند، تانن، فسفات، مواد صمغی، کلسیم و منیزیم است.

وی ضمن اشاره به تاثیر انگور در پاک سازی بدن تشریح کرد: انگور بهترين ميوه براي كساني است كه مي خواهند لاغر شوند و بدن خود را از اسيد اوريك، سنگ هاي صفراوي و مسموميت هاي مزمن (مسموميت از سرب يا جيوه ) پاك كنند .

نقشی ادامه داد: انگور داراي 79 درصد آب، 14درصد قندهاي مختلف، املاح معدني و مجموعه‌اي از عناصر و ترکيبات سودمند است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: قند انگور بطور مستقیم و آسان وارد خون می‌شود و در عضلات و کبد ذخیره می‌شود. در حالی که سایر قندها باید به قند خون تبدیل شده و بعد وارد خون شوند.

وی هم چنین با توصیه به مبتلایان اوره خون اظهار داشت: انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح پتاسی و مواد سلولزی مُلین و مُدر برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.

نقشی از ارزش غذایی بالای کشمش گفت و تاکید کرد: کارشناسان تمام خواص انگور در کشمش می دانند و به عقیده آنان حتی ارزش غذایی کشمش از انگور بالاترست/س

برچسب ها: شادابی ، پوست ، انگور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.