مدیر عامل تولیت شمس تبریزی گفت: ایجاد باغ شمس با هدف تاسیس دانشگاه، فرهنگسرا، موزه و کتابخانه ویژه شمس تبریزی از جمله برنامه‌‌های اولویت‌دار تولیت شمس تبریزی در خوی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، شهریار حسین‌زاده در نخستین هم اندیشی تولیت شمس تبریزی که با حضور امام جمعه، فرماندار و دانشگاهیان، پژوهشگران و شمس و مولانا پژوهان در مجتمع ارشاد خوی برگزار شد، اظهار داشت: این پیوند، پیوندی رازآمیز ، پرسمان‌خیز بوده که در آن چند و چون بسیاری نهفته است، زیرا بی‌گمان این پیمانی یگانه و بی‌مانند است .

وی پاسداشت مفاخر ملی ، بررسی جایگاه عرفان اسلامی در جهان و مقابله با عرفان‌های کاذب را از اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد و گفت: در این همایش چهار اندیشمند و پژوهشگر دانشگاهی کشور مقالاتی را با موضوع ارتباط معنوی شمس و مولانا و نقش شمس تبریزی در توسعه عرفان اسلامی به صورت سخنرانی ارائه کردند.

مدیر عامل تولیت شمس تبریزی افزود: ایجاد باغ شمس با هدف تاسیس دانشگاه، فرهنگسرا، موزه و کتابخانه ویژه شمس تبریزی از جمله برنامه‌‌های اولویت‌دار تولیت شمس تبریزی در خوی است.

شایان ذکر است در این همایش از سایت تحلیلی خبری تولیت شمس تبریزی رونمایی شده و شعرا در وصف احوالات شمس و مولانا به شعرسرایی پرداختند/س

برچسب ها: تبریزی ، شمس ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.