مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي گفت : هيات تجار عراقي در بازديد از شهركهاي صنعتي بجنورد ، از توليدات واحدهاي صنعتي مستقر در شهركهاي صنعتي 1 و 2 بجنورد استقبال كردند.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد ، محمدرضا باقري گفت : اين هيات از واحد توليدي آبنبات در شهرك صنعتي 2 بجنورد (بيدك) بازديد كرده و از مبادله اين محصول با كشور عراق استقبال كردند.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي خراسان شمالي افزود : آبنبات بجنورد هم اكنون به عنوان خوشه صنعتي استان درحال توسعه است و پيشرفتهاي چشمگيري در افزايش كمي و كيفي توليدات اين محصول اتفاق افتاده است.

وي تدوين آيين نامه درجه بندي واحدها، اصلاح روش قيمت گذاري و انجام مطالعات بازاريابي را که منجر به عقد قرارداد با فروشگاه هاي بزرگ پايتخت شده است، از جمله اقدام هاي انجام شده و در حال انجام خوشه صنعتي آبنبات ذکر مي کند و مي افزايد: بحث دريافت نشان استاندارد ملي آبنبات نيز يکي از موارد در حال پي گيري است که هنوز به مرحله ابلاغ نهايي نرسيده است اما با کسب اين نشان، اعتبار اين صنعت در کشور بيشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان شمالی گفت: عاملان توسعه خوشه های صنعتی آبنبات و فرش استان خراسان شمالی با حمايت اين شركت در نمایشگاه اختصاصی ، بازرگانی ، صنعتی متعددي در خارج و داخل كشور حضور يافته اند

محمدرضا باقري تا كيد كرد : اکنون 55 واحد صنفی تولید آبنبات در این استان وجود دارد که برای 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است و روزانه 20 تن آبنبات در کارگاههای تولیدی استان در بجنورد و شیروان تولید می شود.

وي ادامه داد: استقبال هيات هاي تجاري خارجي از اين محصول باعث رونق توليدات واحدهاي توليدي و افزايش قدرت رقابت محصولات مي گردد.

تعدادي از مديران سازمان توسعه تجارت ايران ، جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي استان به همراه هيات تجاري 10 نفره كشور عراق از 8 واحد توليدي در زمينه توليد سيم و كابل ، پلاستيك، آرد ، آبنبات، بتن سبك و الكترود جوشكاري در شهركهاي صنعتي بجنورد بازديد كردند./س

برچسب ها: استقبال ، تجار ، عراق ، آبنبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.