مدیرکل محیط زیست کهگیویه وبویراحمد گفت: محیط زیست به عنوان بهترین موهبت الهی به انسان صیانت از سلامت آن عزم همگانی را می طلبد.

عطاپور شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج به گستردگی محیط طبیعی و محدودیت امکانات اداره کل محیط زیست و بخش دولتی اشاره کرد و افزود: داشتن محیط زیست سالم نیازمند تقویت نگرش عمومی به این مقوله است که محیط زیست نعمتی همگانی است و حفظ آن نیازمند مشارکت واحساس مسوولیت همگانی است.
وی گفت: این استان با داشتن بیش از 200 هزار هکتار منطقه حیاتی محیط زیست شامل هفت منطقه حفاظت شده، یک پارک ملی و چهار شکار ممنوع بخش متنوعی از محیط زیست طبیعی کشور را در خود جای داده است.
وی تعامل با رسانه ها را یک رسالت مهم بخش فرهنگی و آمورشی محیط زیست خواند گفت: با نقد منصفانه رسانه ها استقبال می کنیم اما برخی رسانه ها همواره به فضای تخریب دامن می زنند.
کارشناس آموزش اداره کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد فعالیت ترویجی و آموزشی این اداره کل با مشارکت رسانه ها را در زمینه تقویت فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیرگذار خواند و افزود: با این وجود ایجاد روحیه مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است.
فرویدن همتیان به ضرورت حمایت از فعالیت انجمن های مردم نهاد برای حفظ محیط زیست با ایجاد یستر مشارکت مردمی اشاره کرد و گفت : دراین راستا همواره برنامه های آموزشی مناسبی اجرا شده و در آینده نیز اجرا خواهد شد.
مسوول روابط عمومی اداره کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعامل و ارتباط رسانه ای این اداره کل بیش از پیش تقویت خواهد شد.
غلامعلی امیریان به فراگیری کار رسانه ها اشاره کرد و افزود: محیط زیست و پدیده های طبیعی ،گیاهی و جانوری آن مقوله خوبی برای بخشی از کارکرد رسانه ای وایجاد احساس مسوولیت همگانی درقبال حفظ این بخش حیاتی قلمداد می شود./س
برچسب ها: صیانت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.