ارائه خدمات محاسبات پیشرفته به کاربران دانشگاهی و صنعتی با توان و ظرفیت بالا در همه رشته های مهندسی و علوم با استفاده از مرکز ابررایانش ملی شیخ بهایی امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛مهندس محمد محمدی یکی از مجریان طرح ابررایانش ملی شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان در بیان جزییات آن اظهار داشت:از این ابررایانش برای شبیه سازی سیستم های پیچیده استفاده می‌شود و طیف وسیعی از نرم افزارهای رشته های مختلف را پشتیبانی می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه این سامانه بصورت وب بیس راه اندازی شده است افزود: تمهیدات پیش بینی شده در مرکز ابررایانش ملی شیخ بهایی به گونه ای است که امکانات جامع و کامل سخت و نرم افزاری و همچنین خدمات آموزشی و مشاوره ای فنی و تخصصی را برای بهره برداری بهینه درمحل یا از راه دور در اختیار متقاضیان استفاده از این مرکز قرار میدهد.
   
وی در ادامه تصریح کرد:این مرکز با بهره گیری از چندین کلاستر با توان‌های محاسباتی متفاوت و استفاده از جدیدترین پردازنده های چندین هسته ای می‌تواند در حال حاضر پاسخگوی بسیاری از نیازهای کاربران در سطوح مختلف باشد .
 
وی مکانیک و دینامیک سیالات محاسباتی، هواشناسی و علوم هسته ای،صنایع هوافضا ،نانو تکنولوژی محاسباتی ، بیو انفورماتیک،ریاضیات ،شیمی و فیزیک محاسباتی را از جمله موارد کاربردی این ابررایانش عنوان کرد.
 
لازم به ذکر است :این ابر رایانش ملی در چهارمین جشنواره ملی علم تا عمل که در مصلای تهران برگزار گردید به علاقه مندان ارائه و متقاضیان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی nhpcc@of.iut.ac.ir به آن دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.