معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شبکه ملی ابررایانه ای کشور با اتصال 12 ابررایانه در سراسر کشور تا پایان امسال رونمایی می شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، نسرين سلطانخواه اظهارداشت: ابررایانه های ملی شیخ بهایی و امیرکبیر درسال 89 رونمایی شدند و در فاز دوم قرار است با پیوستن 10 ابررایانه در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور شبکه ملی ابررایانه ای ایران راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: فاز اول ایجاد ابررایانه ها در کشور بود و فاز دوم ایجاد شبکه ملی ابررایانه ای کشور است . این شبکه در سال های آینده با پیوستن دیگر ابررایانه ها گسترش خواهد یافت.

سلطانخواه خاطرنشان کرد: قدرت ابررایانه های متصل به شبکه ملی ابررایانه ای کشور (شبکه گرید ملی ) حداکثر سه ترافلاپس است و بر طبق برنامه ریزی های انجام شده قدرت محاسباتی ابررایانه ها در شبکه گرید ملی در مراکز مختلف علمی و پژوهشی به طور یکسان خواهد بود .

وی افزود: ابررایانه هایی که تا پایان امسال رونمایی می شوند به عنوان ابررایانه های جانبی به ابررایانش های اصلی و مادر که همان ابررایانه شیخ بهایی و امیرکبیر هستند ، متصل می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: این ابررایانه ها در حوزه‌هایی چون هواشناسی، صنایع دفاعی و پروژه‌های تحقیقاتی پرریسک کاربرد دارند و با استفاده از این ابررایانه‌ها می‌توان به شبیه سازی سامانه‌های پیش‌رانش در جهت شبیه سازی دارورسانی به سلول‌های بدن اقدام کرد و همچنین از این ابررایانه ها می توان در تحقیقاتی که نیاز به محاسبات عظیم دارند، استفاده کرد.
/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار