مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در حال حاضر 100 کارگاه فعال چاقو سازی در این استان وجود دارد که نسبت به آمار سالهای گذشته به دلیل بروز مسائل و مشکلات گوناگون کاهش یافته است.



یحیی رحمتی در گفتگو با گروه استانها باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه ریزیهای گسترده برای بهبود وضعیت صنایع دستی استان بخصوص صنعت چاقوسازی استان زنجان در دست اقدام است.

وی از وجود هزار و 100 واحد کارگاه فعال در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: از این تعداد 50 کارگاه آن را ملیه کاری تشکیل می دهد.

رحمتی از تشکیل انجمن پیشکسوتان صنایع دستی این استان خبر داد و افزود: مقدمات اولیه راه اندازی این انجمن فراهم شده و محل اسکان آن ساختمان دارایی انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد غرفه صنایع دستی در موزه رختشویخانه و ساختمان دارایی از جمله برنامه های اساسی این اداره کل است که تاکنون 64 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برای تکمیل و مرمت زیر ساخت های سرای ملک 12 میلیارد ریال هزینه شده اما مشکلاتی در تعهد صاحبان این پروژه وجود دارد.

رحمتی تاکید کرد: در سالهای گذشته احداث بازارچه صنایع دستی واقع در خیابان خرمشهر جزو اولویت های اساسی بود که تا کنون این مهم انجام نشده است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در سال های گذشته بنا به دلایل مختلف تعداد شاغلان رشته های صنایع دستی استان زنجان همچون  مسگری و چاقو سازی به شدت کاهش یافته است بنابراین باید راهکارهای لازم برای توسعه این صنعت در استان در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: 10 هزار نفر در حوزه صنایع دستی و گرشگری استان زنجان به طور دائمی فعالیت می کنند./ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.