در ملاقات با کری؛

نتانياهو: نبايد تحريمها عليه ايران کم شود

نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار با وزير خارجه آمريکا تاکيد کرد نبايد تحريمها عليه ايران کاهش يابد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، 
 بنيامين نتانياهو در اين ديدار گفت اولين مسئله مهم براي ما ايران است. چند روز پيش سالگرد تسخیر سفارت آمريکا در تهران بود که 34 سال پيش اتفاق افتاد. ما در آن زمان شعار مرگ بر آمريکا را در ايران شنيديم. دو روز پيش نيز دوباره در تهران همان شعار را شنيديم. با توجه به اين من فکر مي کنم چهره واقعي ایران يک بار ديگر نشان داده شد. ما درباره برنامه هسته‌ای ایران بارها صحبت کرده ايم. به نظر من تا زماني که آنها هدف خود را براي غني‌سازي اورانيوم ادامه مي دهند، فشارها بايد بر اين کشور حفظ شود و حتي افزايش پيدا کند زيرا آنها غني‌سازي را بيشتر مي کنند. من معتقدم اين امکان وجود دارد با فشارهاي شديد و تحريمهايي که عمده آن با رهبري آمريکا انجام مي شود، ايران را مجبور کرد به طور کامل برنامه هسته‌اي خود را کنار بگذارد و برچيند. اين چيزي است که ما دنبال آن هستيم. برچيده شدن کامل و صلح‌آميز توانمندي هسته‌اي تسليحاتي ايران است، يعني بايد همه غني‌سازيها متوقف شود، همه سانتريفوژها برچيده شود، راکتور پلوتونيوم نيز بايد برچيده شود. اگر اين هدف حاصل شود، من از آن استقبال مي کنم. من خيلي نگران هستم که توافقهايي به دست آيد که ايران را قادر سازد اين توانمنديها را حفظ کند و در مقابل تحريمها عليه اين کشور کم شود. زيرا اين کار مي تواند بقا و استواري تحريمها را از بين ببرد. 

نتانياهو درباره صلح با فلسطينيان هم گفت ما دنبال صلح با فلسطينيان هستيم. ما بارها با جان کري وزير خارجه آمريکا در اين باره صحبت کرده ايم. در واقع به خاطر تلاشها جان کري است که ما چند ماه پيش ابتکار عملي را براي رسيدن به توافق صلح ميان اسرائيل و فلسطينيان شروع کرديم. من خواهان صلح با فلسطينيان هستم. اسرائيل خواستار صلح با فلسطينيان است. ما سه ماه پيش درباره برخي شروط و مسائل توافق کرديم. ما همچنان به اين توافقات پايبنديم. ما به مفاد اين توافقات بسيار متعهد هستيم. من درباره نبود پيشرفت در اين گفتگوها نگران هستم زيرا مي بينم فلسطينيان همچنان به حرفهاي تحريک آميز ادامه مي دهند. آنها همچنان به طور مصنوعي بحران آفريني مي کنند. آنها همچنان از اتخاذ تصميمات مهمي که لازم است فرار مي کنند و شانه خالي مي کنند، تصميماتي که براي صلحي واقعي نياز است. من اميدوارم سفر کري بتواند فلسطينيان را دوباره به مکاني بازگرداند که بتوانيم به صلحي که دنبال آن هستيم و مردم ما لايق آن هستند، برسيم. 

"جان کري"، وزير خارجه آمريکا در تلاش براي احياي مذاکرات سازش که سه ماه است ادامه دارد، صبح روز چهارشنبه با "بنيامين نتانياهو"، نخست وزير رژيم صهيونيستي در بيت المقدس ديدار کرد.

قرار است کري پس از گفتگو با نتانياهو، عازم  بيت لحم واقع در کرانه باختري شود تا  با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين ديدار کند. 

مذاکرات اسرائيل و تشکيلات خودگردان فلسطين که ماه ژوييه با هياهوي زياد آغاز شد، به سرعت با مانع رو به رو شد، به طوري که هيچ نشانه اي از پيشرفت در آن مشاهده نمي شود و هر دو طرف مذاکرات يکديگر را مسئول بن بست مذاکرات مي دانند. 

اين مذاکرات قرار است ماه آوريل پايان يابد.

اين در حالي است که بن‌بست ايجاد شده گمانه زني ها را درباره احتمال لزوم تسريع مداخله آمريکا در روند مذاکرات تشديد کرده است. 

انتهاي پيام/
برچسب ها: نتانیاهو ، کری ، دیدار ، تل آویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار