معاون مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: به طور میانگین سالانه 20 میلیون دلار از مجموع واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی صادرات انجام می‌شود.

باجلانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: عمده محصولات صادراتی که از طریق واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان انجام می شود شامل خشکبار، عسل، صیفی‌جات و میوه جات است که توسط واحدهای صنایع تبدیلی فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند.

وی گفت: در سال گذشته واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی حدود 90 میلیون دلار صادرات داشتند که عمده‌ترین محصولات صادر شده پسته، خشکبار و عسل بود که بیشترین سهم را پسته از آن خود کرده است.

باجلانی با بیان اینکه پسته زرندیه مرغوب‌ترین نوع پسته ارگانیک استان است که به کشورهای دیگر صادر می‌شود، گفت: اکثریت پسته‌های فرآوری شده توسط 20 واحد فرآوری پسته صادر می‌شود.

معاون مدیرصنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: صادرات پسته اکثرا از طریق استان‌های تهران، کرمان و رفسنجان که پایانه‌های صادراتی دارند، انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه صادرات پسته از طریق استان‌های دیگر انجام می‌شود، متاسفانه ممکن است جزو آمار استان‌های دیگر محسوب شود.

باجلانی در پایان کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و برخی از کشورهای اروپایی رااز عمده کشورهای هدف صادراتی برشمرد./س

برچسب ها: صنایع ، محصول ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.