وزير امور اسرا و آزادگان فلسطيني در حکومت وابسته به تشکيلات خودگردان فلسطين، شهادت اسير فلسطيني دربند را جنايت جنگي خواند و گفت:« پرونده شهادت اين اسير فلسطيني بايد در محاکم قضايي گشوده شود».

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عيسي قراقع که در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري آکي ايتاليا در رام الله سخن مي گفت، مسئوليت کامل شهادت حسن عبدالحليم عبدالقادر ترابي (22 ساله) را متوجه کابينه بنيامين نتانياهو در اسرائيل دانست و افزود:« اين اتفاق جديدترين جنايت جنگي است که در حق اسراي ما انجام شده است، چنين جنايتي بيانگر حجم خطري است که جان  اسراي فلسطيني بيمار را تهديد مي کند زيرا اين اسرا با  بي توجهي پزشکان زندان مواجهند».

وي افزود:« حسن ترابي که در زندان مجدو به سر مي برد، مورد بي مهري پزشکان زندان قرار گرفت، او دچار خونريزي حاد دروني شده بود اما پزشکان بيمارستان به او توجهي نکردند تا آنکه شانزدهم مارس بيهوش شد و زندانبانان به اجبار او را به بيمارستان عفوله منتقل کردند، اما اين اسير پس از چند روز بستري بودن در بخش مراقبت هاي ويژه بيمارستان صبح امروز به شهادت رسيد».

قراقع تصريح کرد:« پزشکان به جاي آنکه به فکر معالحه حسن ترابي باشند او را در زندان نگه داشتند و سبب شهادت او شدند. با اين اتفاق آمار شهداي فلسطيني در بند  از سال 1967 تاکنون به 205 نفر رسيد».

وي سال 2013 را سال شهادت اسراي دربند فلسطيني خواند و گفت:« تنها امسال 5 اسير فلسطيني با نام هاي زهيرلباده، اشرف ابوذريع، عرفات جرادات، ميسره ابوحمديه و حسن ترابي به شهادت رسيده اند».

عيسي قراقع  هشدار داد:« جان اسراي فلسطيني در خطر است، اين اسرا هر لحظه ممکن است به بيماريهاي خطرناک دچار شوند و در ادامه سرنوشت ترابي در انتظارشان باشد در نتيجه همه بايد براي نجات جان اسرا و جلوگيري از مرگ آنان  در زندان تلاش کنيم».
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار