يک درصد از حجم ورودي سرمايه گذاران مربوط به سرمايه گذاران خارجي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن قاليباف اصل مديرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در حاشيه همايش بهبود فضاي کسب و کار در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با مذاکره با سرمايه گذاران آمريکايي براي ورود به بازار سرمايه ايران از طريق شرکت هاي خارجي تاکنون هيچ مذاکراتي انجام نشده است.

ضمن آنکه در بحث سرمايه گذاران خارجي فعال در بورس هم اکنون يک درصد از خارجي ها در بورس ايران فعاليت دارند. 

حسن قاليباف اصل در رابطه با روند رشد شاخص هاي بازار سرمايه طي ماه هاي اخير عنوان کرد: بازار سرمايه در 7 ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزايش چشم گيري برخوردار بوده و افت شاخص در روزهاي اخير به هيچ عنوان به معني عدم روند صعودي بازار سرمايه نيست.

وي تصريح کرد: بازار سرمايه در شرايط کنوني روند بسيار خوبي را پيش رو گرفته به طوري که امسال رشد شاخص ها بيش از 60 هزار واحد رشد داشته و اين نشاندهنده روند مساعد بازار سرمايه است که نيازمند توجه و بهبود برخي قوانين براي افزايش رو به رشد بازار سرمايه است.

وي در خصوص بحث واگذاري هاي پيش رو درسال جاري گفت: در اين رابطه سهام چند شرکت که جزو شرکت هاي اصل 44 نيستند در دستور کار قرار گرفته است.

وي در رابطه با بازنگري در واگذاري هلدينگ خليج فارس عنوان کرد: موضوع هلدينگ خليج فارس واگذاري بوده که براساس اصل 44 قانون اساسي انجام شده و در اين مورد موضوع بررسي مجدد به معني بازپسگيري سهام شرکت هاي پتروشيمي واگذار شده نيست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سرمایه ، گذاران ، آمریکایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار