سخنگوی اخضر الابراهیمی اعلام کرد که نمایندگان سازمان ملل، روسیه و آمریکا امروز (سه‌شنبه) در خصوص زمان و نحوه برگزاری کنفرانس ژنو 2 دیدار و گفتگو می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، خوله مطر، سخنگوی اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اعلام کرد: نمایندگان آمریکا، روسیه و سازمان ملل امروز دیدار سه جانبه‌ای را برای بررسی موعد و نحوه برگزاری کنفرانس ژنو 2 برگزار می‌کنند.

قرار است در این دیدار سه جانبه که در پایان سفرهای منطقه‌ای الابراهیمی به کشورهایی از جمله سوریه و ایران برگزار می‌شود حاضران درباره آخرین تحولات سوریه، راه‌های برگزاری ژنو 2 و متن دعوت از کشورهای شرکت‌کننده در این کنفرانس بحث و تبادل نظر کنند.

در این دیدار که با حضور میخائیل بودگدانف و گنادی گاتیلوف، معاونان وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا برگزار می‌شود حاضران درباره اوضاع آوارگان سوریه در کشورهای همسایه از جمله اردن، عراق، لبنان و ترکیه نیز گفتگو خواهند کرد.

سخنگوی الابراهیمی در این خصوص گفت: همانطور که الابراهیمی تاکید کرده است زمان برگزاری این کنفرانس توسط شخص بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل مشخص و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: ائتلاف مخالفان سوریه 9 ماه جاری میلادی نشستی را در استانبول برای بحث درباره موضوع مشارکت در ژنو 2 برگزار خواهند کرد، لذا من شک دارم که زمان دقیق برگزاری کنفرانس ژنو 2 امروز اعلام شود.

احمد عاصی الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه پیشتر اعلام کرده بود که مشارکت ائتلاف مخالفان در ژنو 2 منوط به انتقال قدرت در سوریه، تعیین جدول زمانی برای برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت و عدم حضور ایران در ژنو 2 است.



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار